فرقه پژوهی

محمود عباس (زادهٔ ۱۵ نوامبر ۱۹۳۵) رئیس‌جمهور تشکیلات خودگردان فلسطین است. او در ۹ ژانویهٔ ۲۰۰۵ به این سمت انتخاب شد و از ۱۵ ژانویهٔ همان سال تاکنون به عنوان رئیس‌جمهور در حال فعالیت است. وی بالاترین مقام سیاسی گروه فتح و اولین نخست‌وزیر دولت فلسطین است. محمود عباس در سال 2003 به دلیل تحریکات داخلی علیه وی از کار خود کناره گیری کرد[1].

محمود عباس- ابومازن- رهبر تحمیلی و غیرقانونی «جنبش فتح»! یک بهایی ایرانی تبار و از نوادگان عباس افندی است.  خانواده وی چند دهه قبل- در دوران ناصرالدین شاه- و در پی شکست فتنه بابی ها به «حیفا» در فلسطین اشغالی کوچ کرده بودند.  مقامات رژیم صهیونیستی محمود عباس را به چشم یک دوست می نگرند چرا که بهائیت به قول حضرت امام خمینی رحمت الله علیه و به گواهی اسناد موجود یک حزب صهیونیستی است[2].

ظاهرا پدر بزرگ محمود عباس مشهور به ابومازن، خادم خاص عبدالبهاء بود که بنا به ارادت وی به ایشان نام فرزندش را عباس می نهد و عباس افندی هم نام وی را محمود می نهد لذا می شود محمود عباس[3].

«زئیف شف» ژنرال بازنشسته ارتش صهیونیستی و یکی از استراتژیست های اسرائیلی درباره محمود عباس می گوید «ابومازن یک سرلشکر وفادار است و تنها عیب او، آن است که لشکر ندارد!.

«زئیف شف» در تعبیر خود از محمود عباس به یکی از اصلی ترین مشکلات رژیم صهیونیستی در عملیاتی کردن طرح های سازش و از جمله طرح یاد شده اشاره می کند. چرا که اسرائیل برای تحمیل طرح های ذلت بار خود به مردم فلسطین، با کمترین مقاومت و مخالفتی از سوی گروه فتح به رهبری محمود عباس، روبرو نیست ولی چرا در تمامی مذاکرات سازش وقتی مذاکرات به نتیجه نهایی و دلخواه اسرائیل روبرو می شود، طرف صهیونیستی به بهانه ای آن را به تعویق می اندازد؟

علت را باید در این واقعیت جستجو کرد که گروه فتح طرف مقابل اسرائیل نیست، و سازش با ابومازن به مفهوم سازش اسرائیل با یکی از وابستگان خود است و بدیهی است که نمی تواند موافقت مردم فلسطین را در پی داشته باشد. شبتای شاویت، رییس پیشین موساد، در گفتگو با روزنامۀ یدیعوت احرنوت ادعا کرده بود که ابومازن بختی برای جانشینی عرفات ندارد زیرا “به قوم بهائی تعلق دارد”. به نظر شاویت، اگر اسرائیل عرفات را حذف می کرد، ابومازن نمی توانست جانشین او شود و مسئلۀ فلسطین به تدریج از افکار عمومی جهان پاک می شد زیرا امکان نداشت که یک “بهائی” رهبر فلسطینی ها شود[4].

با توجه به این مطالب می توان به دلائل خیانت های مختلف دولت خودگردان به مردم مسلمان فلستیطن در مقاطع مختلف تاریخی از جمله طرح سازش و بخشیدن 98 درصد خاک فلسطین به رژیم غاصب صهیونیست اسرائیل، کمک در دستگیری اسیران فراری فلسطینی، کمک در مهار انتفاضه های مختلف مناطق مختلف فلسطین و ….  پی برد[5].

 

 

[1] – (خبرگزاری تسنیم)

[2] – سایت تحلیلی خبری عصر ایران 5/7/1390

[3] – (کانال استاد حسن ارشاد)

[4] – (سایت ایران وایر)

[5] – به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، در ادامه خیانت‌های تشکیلات خودگردان به ریاست «محمود عباس» به آرمان فلسطین و گروه‌های مقاومت، رام‌الله این‌بار همراه با رژیم صهیونیستی برای بازداشت اسرای فلسطینی گریخته از زندان امنیتی «جلبوع» وارد عمل شد. رسانه‌های محلی گزارش دادند تشکیلات خودگردان به رژیم صهیونیستی اطلاع داده که در عملیات جستجو برای یافتن شش اسیر فلسطینی که از زندان فوق امنیتی این رژیم با موفقیت فرار کردند، به صهیونیست‌ها کمک می‌کند. به نوشته وبگاه صهیونیستی «عاروتص شوع»، مقام‌های ارشد کمیته مرکزی حزب فتح جلسات ارزیابی با سران امنیتی تشکیلات خودگردان برگزار کرده و نهایتاً دو طرف تصمیم گرفتند که با رژیم اشغالگر صهیونیستی برای دستگیری اسرای فلسطینی همکاری کنند. (خبرگزاری فارس)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.