فلسطین

بایدن (صهیونیست مسیحی) وقتی سناتور بود، گفته بود اگر اسرائیل (صهیونیست یهودی) نبود، ما باید آن را ایجاد می‌کردیم.

فرقه پژوهی- به گزارش پایگاه خبری مفاز

عباس خامه‌یار، معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب، ۲۷ مهرماه در هم‌اندیشی با بیان اینکه مسئله فلسطین طبق گفته خود آمریکایی‌ها و غربی‌ها صرفاً یک مسئله جغرافیایی نیست بلکه خاکریز اول غرب در منطقه است، گفت: این موضوع جای بحث و تردید بین آن‌ها ندارد. بنده در موارد متعدد متذکر شدم که امام خمینی (ره) قبل از انقلاب در مدرسه فیضیه در سخنرانیشان ۱۸ بار از اسرائیل نام بردند ولی ۱۴ بار از شاه و علیه او حرف زدند و نسبت به این خاکریز اول غرب و آمریکا هشدار دادند.

وی با بیان اینکه نگاه انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره) و کسانی مانند مالک بن نبی این طور بوده است، اظهار کرد: مقام معظم رهبری هم همواره و به خصوص در سخنان اخیرشان تأکید کردند که همه مشکلات جهان اسلام ناشی از وجود این غده سرطانی است؛ حمایتی که امروز آمریکا در این هفته اخیر از اسرائیل کرد به کارگیری همه امکانات نظامی و رسانه‌ای و تبلیغاتی بود و با دروغ‌پردازی تلاش کردند تا ضرورت ابقای این رژیم را بیان کنند. بایدن (صهیونیست مسیحی) وقتی سناتور بود، گفته بود اگر اسرائیل (صهیونیست یهودی) نبود، ما باید آن را ایجاد می‌کردیم.

خامه‌یار با بیان اینکه با گذشت سالیان متعدد از بیانیه بالفور امروز دوباره غرب برای حفظ رژیم صهیونیستی دست به کار شده است، گفت: یهودی‌های صهیونیست در سال ۱۸۹۷ که آن موقع هم اقتصاد دنیا را در دست داشتند، دور هم نشستند و بررسی کردند تا چگونه دنیا را به لحاظ اقتصادی فتح کنند و بر اینکه جایی هم به صورت مستقل باید برای خود داشته باشند تأکید کردند؛ بعد از فروپاشی دولت عثمانی با توافقنامه‌ای که بین انگلیس و فرانسه در سال ۱۹۱۶ صورت گرفت، منطقه شامات(سوریه و عراق و لبنان و اردن و …) میان این دو کشور تقسیم شد و فلسطین را مسکوت گذاشتند و به آینده موکول کردند؛ در سال ۱۹۱۷ وزیر خارجه انگلیس وعده تشکیل وطنی را در بخشی از فلسطین به یهودیان داد و بیانیه مشهور آن را صادر کرد که ننگین‌ترین بیانیه در تاریخ سیاسی جهان است.

وی ادامه داد: متن بیانیه این است که دولت نسبت به تأسیس یک وطن ملی برای قوم یهود در فلسطین نظر مساعد دارد و بیشترین تلاش خود را برای تسهیل دستیابی به این هدف به کار خواهد گرفت و یهودیان که فقط ۱۱ درصد مردم فلسطین را تشکیل می‌دهند عملا بر دیگران مسلط شدند و این در حالی بود که انگلیس چه کاره بود که از جیب خلیفه و مردم فلسطین ببخشد؟ این سرزمین غصب شد و به یهودیانی که حقی هم نداشتند واگذار شد. البته مواردی مانند نادیده نگرفتن حقوق قبایل غیر یهودیان مقیم در فلسطین را هم به بیانیه اضافه کردند تا روتوشی بر این بیانیه ننگین داشته باشند.

معاون فرهنگی، اجتماعی دانشگاه ادیان و مذاهب اضافه کرد: انگلیس و غرب از آزار یهودیان به ستوه آمده بودند، لذا این کار را کردند تا از آزار آن‌ها رها شوند، ضمن اینکه خاکریز اول خود را در منطقه هم ایجاد کردند. هدف دیگر آنان هم این بود که موی دماغی برای دولت عثمانی ایجاد کنند؛ اولین اقدام انگلیس بعد از صدور این بیانیه، این بود که یک فرد صهیونیست را سفیر انگلیس در فلسطین قرار دادند و اجرایی‌شدن بیانیه را به او سپردند.

اقدامات جنایتکارانه قبل از تشکیل رژیم جعلی

خامه‌یار ادامه داد: این سفیر اقدامات اجرایی را از سال ۱۹۲۰ بر عهده گرفت، زبان عربی را به عبری تغییر داد، قوانین حمایتی جعل کرد و نهادهای صهیونیستی را در جای جای فلسطین اشغالی تأسیس کرد و به پذیرش یهودیان از دیگر منطق دنیا به این منطقه اقدام کرد، به گونه‌ای که در سال ۱۹۲۵، جمعیت آن‌ها از ۱۱ درصد به ۱۰۰ درصد افزایش یافت. در این مدت زمین‌های فلسطینیان هم مصادره شد و کشتارهای وحشیانه‌ای مانند دیریاسین را ایجاد کردند. البته دیریاسین چون خبرنگاری در آنجا حضور داشت، رسانه‌ای شد وگرنه همه روستاها شبیه دیریاسین شدند.

این کارشناس مسائل منطقه اظهار کرد: امروز در غزه هم همین جنایات را در روستاها و شهرهای فلسطین می‌کنند؛ در سال ۱۹۸۲ در صبرا و شتیلا وقتی شارون به بیروت رسید، ۱۵ هزار نفر را قتل عام کرد و زنان حامله را می‌کشتند. نویسنده معروف یهودی که کتابی چندهزار صفحه‌ای دارد، همه این جنایات را مستند کرده است و به عناون کتاب‌ سال جمهوری اسلامی معرفی شد. او استاد دانشگاه تل‌آویو بود که از آنجا اخراج شد.

وی با بیان اینکه این جنایات تا سال ۱۹۴۸ یعنی روز نکبت طول کشید و در این سال اسرائیل اعلام موجودیت رسمی کرد و مورد حمایت سازمان‌های بین‌المللی آن روز قرار گرفت، تصریح کرد: میلیون‌ها نفر فلسطینی به اردن، مصر، سوریه و اردوگاه‌های آنان کوچانده شدند که این اردوگاه‌ها برای زیست حیوانات هم مناسب نیست، چه رسد به انسان و همچنان امید دارند روزی به خانه‌های ویران شده برگردند.

نقش انقلاب اسلامی در امیدبخشی به جهان اسلام

استاد دانشگاه ادیان و مذاهب اضافه کرد: پرچم فعلی اسرائیل نماد نیل تا فرات است که شامل عراق، مصر، ایران، لبنان و … می‌شود و نشانه روحیه توسعه‌طلبی آنان است. اقدام بعدی اینها بعد از ۱۹۴۷، جنگ شش روزه در سال ۱۹۶۷ بود که کشورهای عربی مورد تهاجم قرار گرفتند و سینا، جولان، کرانه غربی و نوار غزه را اشغال کردند و این مناطق را هم با حمایت غرب و آمریکا به صورت رسمی به نام خود کردند و در سال ۱۹۸۲ تا بیروت رسیدند و بشیر جمیل را رئیس جمهور این کشور کردند. این شکست و یأس چنان بر مسلمانان سخت بود که فقط انقلاب ایران توانست نومیدی را به امید تبدیل کند.

راه‌های مسالمت‌آمیز جواب نداده است

به گزارش ایکنا، خامه‌یار با بیان اینکه برخی بر مذاکره تأکید می‌کنند، افزود: اعراب همه راه‌ها مانند نشست‌ها و توافقنامه‌هایی چون کمپ دیوید، اسلو و … را امتحان کردند و خود آمریکایی‌ها هم بانی برخی از این نشست‌ها بودند ولی باز اسرائیل به هیچکدام از این تعهدات پایبند نبودند، به سرکوب فلسطینیان پرداختند و هیچ عقب‌نشینی هم نداشتند و غزه را به یک زندان با همه ابزار سرکوب تبدیل کردند و دیوار حائل یک میلیارد دلاری ایجاد کردند که با پیشرفته‌ترین سیستم‌های امنیتی مورد حفاظت قرار گرفته است.

این کارشناس مسائل خاورمیانه بیان کرد: همه این راه‌ها طی شد تا اینکه بالاخره مردم غزه و مناطق دیگر شوریدند و این حادثه اخیر رخ داد؛ امروز بایدن و کشورهای غربی به اسرائیل می‌روند و تأکید دارند حافظ اسرائیل خواهند بود که ما را به یاد سال‌های ۱۹۱۷ می‌اندازد و اهدافی که غرب در تشکیل این رژیم منحوس و اشغالگر داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.