فرقه پژوهی

به مناسبت پیروزی جبهه مقاومت فلسطین در تحمیل شکستی سنگین بر رژیم کودک کش و تار عنکبوتی اسرائیل لازم دیدیم به سهم خود اشاره ای تحلیلی گونه به این پیروزی قهرمانه داشته باشیم.

همچنانکه در آیات مذکور در سوره حشر اشاره شد یهودیان در طول تاریخ خیلی اهل جنگیدن و نبرد سخت رودر رو با مسلمین نبوده اند، بدین خاطر سعی می کردند در مناطقی که زندگی می کردند خود را در قلعه[1]ها و دژهای مستحکم برای مقابله با دشمن محصور نمایند که نمونه تاریخی آن جنگ خیبر در صدر اسلام است و از طرف دیگر سعی در هم پیمانی و تحریک دیگر قدرتها برای مقابله با مسلمانان بوده اند، چراکه در طول تاریخ به خاطر ذات خباثب آمیز  رهبران یهود، بزرگترین دشمن مسلمانان آنها بوده اند.

در آیه مذکور فرمود شما در دلهای منافقین و همچنین یهودیهای بنی‌نضیر سهمناک‌تر و سهمگین‌تر از خدا هستید، مرهوب‌تر از خدا هستید، آ‌نها بیش از مقداری که از شما می‌ترسند، از خدا نمی‌ترسند. سرّش آن است که اینها فقیه در دین نیستند.[2] یعنی به تعبیر دیگر ایجاد این حصار بخاطر ترس خاصی است که از شما مسلمین در دل دارند.

چقدر قابل تأمل است که آیه مذکور حتی به زمان فعلی تشکیل دولت غاصب یهود در فلسطین اشغالی و ایجاد حصارهای مختلف و دیوارهای به ارتفاع چند متر به دور فلسطین اشغالی نیز کاملا مصداق دارد. دیوارهایی مثل صحرای سینا[3]، کرانه باختری[4]، نوار غزه[5] و …. گویای اثبات این موضوع می باشد.

طبق این آیه بزرگترین ضعف این قوم اشغالگر ترس از مردن و زبونی است. پس بزرگترین نقطه قوت مجاهدین اسلامی شجاعت و عزت است. چراکه این قوم ترسو و بزدل اهل  جنگیدن رو در رو نیستند.

در حمله اخیر جبهه مقاومت اسلامی به سرزمینهای اشغالی در جوار نوار غزه، این اتفاق افتاد که رزمندگان شجاع فلسطینی از حصارهای نوار غزه گذشتند و از طریق زمین، هوا و دریا به عمق سرزمینهای اشغالی نفوذ کردند و با این عملیات متهورانه توانستند عده ی زیادی از اشغالگران را کشته و اسیر نمایند.

پس می توان یکی از رموز پیروزی بر دشمن صهیونیستی  و تار عنکبوتی را نفوذ به این دیوارها و دژهای متسحکم و جنگیدن با آنها در داخل این حصار می باشد. لذا رزمندگان فلسطینی به خوبی از این ضعف دشمن استفاده نموده و شکست سختی را به این دشمن تروریست وارد کردند. دشمنی که تا دیروز شعار « از نیل تا فرات» را سر می داد و قصد داشت از عراق تا مصر را از آن خود کند، حالا به لطف خداوند و جبهه مقاومت اسلامی حتی دردرون سرزمینهای  اشغالی و حصارهای قوی نظامی و امنیتی نیز متحمل شکست می شود و متزلزل بودن و قدرت پوشالی و تارعنکبوتی خود را به جهانیان نشان دهد. این همان کشور است که قصد دارد کشورهای خودفروخته عرب منطقه را در برابر ایران حفظ نماید.

 

 

[1]  –  در آیه مذکور قُرىً جمع «قریه» به محل اجتماع مردم گفته مى‌شود، شهر باشد یا روستا. «مُحَصَّنَهٍ» از «حصن» به معناى قلعه است. «قُرىً مُحَصَّنَهٍ» یعنى مناطقى که از طریق دیوار یا خندق و یا برج حفاظت مى‌شود.

[2] – تفسیر آیت الله جوادی آملی

[3] – حکومت  رژِیم صهیونیستی رسما طرح ساخت دیوار جدیدی را در مرز فلسطین اشغالی با صحرای سینای مصر تصویب کرد. این دیوار به طول 266 کیلومتر (166 مایل) در مرز مشترک فلسطین اشغالی با مصر ساخته می شود و بیش از 5/1 میلیارد دلار هزینه در بر  خواهد داشت.. نصب سیستمهای حس گر و رادار، سیم های خاردار و خندقهای عمیق پیرامون این دیوار در بخش فلسطینی  و نصب سیستمهای هشدار سریع شبیه آنچه که برای دیوار حایل در کرانه باختری رود اردن نصب شده است از ویژگیهای این دیوار جدید است.

[4]دیوار حائل اسرائیل در کرانه باختری :به عربی جدار الفصل العنصری دیواری است که اسرائیل در سال ۲۰۰۲ کار ساخت آن را در کرانه باختری رود اردن آغاز کرد. دولت اسرائیل مدعی‌ست:«این دیوار به دلایل امنیتی ساخته شده و هدف از ساخت آن جلوگیری از موج بمب گذاری های انتخاری به خاک اسرائیل است.»

[5]–   وزارت دفاع اسرائیل با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که روند احداث دیواری به طول 4.6 کیلومتر در اطراف شهرک‌های یهودی‌نشین واقع در مرز غزه آغاز شده است. این وزارت‌خانه علت آغاز این طرح را حفاظت این واحد‌های مسکونی در برابر موشک‌های ضد تانک که از سمت نوار غزه شلیک می‌شوند اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.