کارشناس مسیحیت تبشیری

فرقه پژوهی برداشت از سایت ضد فرقه

در مصاحبه با آقای یاسر ابوزاده گتابی، کارشناس ادیان راههای مقابله با جریان مسیحیت تبشیری

سوال:مهم ترین ابزارهای جریان مسیحیت صهیونیستی برای تبلیغ و جذب چیست؟ چطور باید با نفوذ تبلیغی و رسانه ای جریان تبشیری مقابله کرد؟

پاسخ: استفاده از انواع مختلف رسانه های دیداری و شنیداری، امروزه از قدرتمندترین ابزارهای جریان مسیحیت صهیونیستی است. به نظر             می رسد هیچ راهی بهتر از:

۱ آگاهی بخشی از طریق رسانه های داخلی

۲ دانش افزایی از طریق نظام آموزشی کشور (در مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه) در قالب تدوین متون ادیانی و اثبات برتری معارف والای دین مبین اسلام وجود ندارد.

در واقع از این طریق، عموم افراد جامعه – دست کم در نسل های بعدی – در مقابل همجه های تبشیری ها در امان خواهند بود.

با عنایت به برنامه ها و حوزه نفوذ جریان تبشیری، بهترین و مؤثرترین راههای مواجهه با آن چیست؟

پاسخ: در راستای مواجهه با مسیحیت تبشیری به طور خلاصه می توان به مواردی اشاره کرد:

1-عدم توجه به این ادعا که: «مسیحیت در مسیحی کردن مسلمان ها، با نا کامی مواجه شده است»؛ این ادعا یا دروغی است که عمداً عَلَم شده تا مسلمان ها را در خواب خرگوشی نگاه دارد و آن ها را متوجه این خطر جدی نسازد یا برخاسته از توهماتی است که افراد بی خبر از همه جا، آن را تکرار می کنند و متوجه توطئه های خطرناکی نیستند که هم اکنون در کشورهای اسلامی صورت می گیرد. تاریخ، حکایت از آن دارد که بسیاری از کشورهای اسلامى، با تبشیر و تبلیغات مسیحیت، به کشورهای مسیحی تبدیل شده و هویت اسلامی خود را گم کرده اند و مسلمانان باقیمانده درآنها، گرفتار پاتک تبشیر داخل از یک سو وتوطئه های خارجی از سوی دیگر گشته اند. به عنوان مثال، می توان از فیلیپین نام برد که در آغاز، عبارت از مجموعه مملکت های اسلامی بود و مسیحیان، تنها اقلیتی را درآن تشکیل می دادند ولی اکنون، کشوری مسیحی است با اکثریت شهروندان مسیحی که مسلمانان به اقلیتی با شرایط سخت معیشتی مبدل شده اند.

۲ در حوزه فعالیت های میدانی باید با تجهیز کتابخانه ها، فعال سازی سازمان های مردم نهاد (NGO) یا مؤسسات ادیانی و برگزاری همایش های متعدد در سطح کشوربه روشنگری پرداخت.

۳ در خارج از کشور نیز با اعزام مبلغ، توزیع بسته های فرهنگی و معرفی اسلام حقیقی و بیان توطئه های تبشیری ها درمجامع بین المللی به اینکه هرگز به سراغ متدینان، علما، متفکران و دانشمندان نمی روند و همیشه در جهت جذب افراد مستضعف جامعه تلاش می کنند ، از روش های مخالف شریعت مسیح آنان، پرده برداشت و روشنگری نمود.

۴ با توجه به اینکه فرقه های این چنینی در مجامع بین المللی با عنوان cult یا sect (فرقه انحرافی) معرفی می شوند ، با بیان این حقیقت از مجامع بین المللی درخواست شود تا حامیان داخلی و خارجی آنان ، تحریم گردند.

۵ در حوزه فعالیت های آموزشی با بورسیه کردن دانشجویان و طلابی که در حوزه ادیان مشغول به تحصیل اند تا ممحض در حوزه تبشیر شوند، برگزاری دوره های آموزشی و کارگاهی، تربیت نیروی متخصص، معرفی فرقه های انحرافی در قالب واحدهای آموزشی دانشگاهها و حوزه های علمیه سراسر کشور، باید گامی در جهت معرفی جوانان و نوجوانان کشور با اینگونه جریان ها برداریم.

۶ در زمینه فعالیت های رسانه ای با تأسیس شبکه های ادیانی درون مرزی و برون مرزی، ساخت مستندهای تلویزیونی، تولید فیلم های داستانی و در حوزه اینترنت با طراحی سایت ها و وبلاگ های متعدد و حضور جدی کارشناسان دینی در عرصه دنیای مجازی، جهت معرفی اسلام ناب و توطئه های دشمنان در قالب فرقه های تبشیری، گام بلندی برداشته شود.

۷ به علاوه، می توان با اطلاع رسانی به گروه های آسیب پذیر (به گونه ای که موجبات تبلیغ مسیحیت فراهم نیاید) آگاهی بخشی وسیع و مؤثر به اساتید ومدرسان دانشگاهی، جمع بندی و دریافت اطلاعات مربوط به گسترش گروه های مبلغ و در اختیار نهادن این اطلاعات به مؤسسات ادیانی کشور، تلخیص و ترجمه منابع مسیحیت پنطیکاستی و نقدهای وارد بر آن از سوی متخصصان و کارشناسان و …، همه و همه می تواند سهم بسزایی در تعالی اسلام ناب محمدی (ص) پیشرفت جامعه، همچنین در امان ماندن از گزندهای شبکه های میسیونری باشد انشاءا….

منبع گزارش مصاحبه:

صفحه اصلی