عبدالحمید

فرقه پژوهی برداشت از بهائیت در ایران

چندی است که هجمه دشمنان اسلام به احکام قرآن بیش از پیش افزایش یافته تا جایی که کار برخی از معاندان به هتاکی علیه قرآن و سنت رسیده است. در این بین، برخی مانند مولوی عبدالحمید گوی سبقت از منکران و مخالفان شریعت اسلام را ربوده و در کسوت یک شخصیت دینی در صدد نفی ارزش های اسلامی برآمده است.

دوستی مولوی عبدالحمید با کافران و معاندان به جایی رسیده است که امروزه چشم امید آنان به خطبه های وی است. آقای عبدالحمید ظاهرا این آیه را فراموش کرده که می فرماید:

«الَّذِینَ یَتَّخِذُونَ الْکَافِرِینَ أَوْلِیَاءَ مِنْ دُونِ الْمُؤْمِنِینَ ۚ أَیَبْتَغُونَ عِنْدَهُمُ الْعِزَّهَ فَإِنَّ الْعِزَّهَ لِلَّهِ جَمِیعًا»، همانان که غیر از مؤمنان، کافران را دوستان [خود] مى‌گیرند. آیا سربلندى را نزد آنان مى‌جویند؟ [این خیالى خام است،] چرا که عزت، همه از آنِ خداست.(سوره نساء، آیه 139)

امروزه مواضع و گفته های مولوی عبدالحمید که در برابر آموزه های قرآن کریم است به گونه ای بیان می شود که گویی مولوی برای خشنودی دشمنان دین حاضر شده دستورات قرآن را زیر پا بگذارد.  کسی که مدعی تبلیغ دین و احکام الهی است هیچگاه تحت تاثیر جوسازی های دشمنان خدا قرار نمی گیرد و تنها رضای الله را می طلبد.

جالب است که آقای عبدالحمید که داعیه شیخ السلامی دارد در ایام اخیر به حمایت از دشمنان قسم خورده اسلام یعنی بهائیان مبادرت کرده و دل سوز آنان شده است. آیا بهتر نیست مولوی کمی هم غصه دار احکام اسلام و اهانت هایی که به قرآن کریم می شود، گردد و برای احقاق شریعت الهی قدمی بردارد.

متاسفانه عملکرد ایشان نشان می دهد که سخت فریب احترام های صوری و ساختگی دشمنان اسلام را خورده است و تحت تاثیر فضاسازی ها به دنبال ایجاد نا آرامی در کشور است.

عبدالحمید اسماعیل‌زهی امام جمعه مسجد مکّی زاهدان در خطبه‌های ۲۶ خرداد نماز جمعه، با تکرار اظهارات مغرضانه و ضد دینی در حمایت از تشکیلات فرقه ضاله بهائیت، سبب خشنودی دشمنان نظام شد.

وی با تکرار مساله “آزادی زنان” و “مقابله جمهوری اسلامی با بهائیان” درحالی آن را قبیح دانست که رفتار و سلوکش درباره زنان بسیار زشت و زننده بوده و نسبت به برگزاری مراسم و جلسات بانوان مخصوصا جلسات مذهبی، محدودیت‌هایی را قائل است.

گفتنی است طبق نظر علمای اهل‌سنت بهائیان کافر و نجس بوده و ارتباط با آنها را جایز نمی‌دانند همچنین آنچه که در ایران نسبت به بهائیان صورت می‌گیرد ممانعت از فعالیت‌های تشکیلاتی است که با حقّ شهروندی کاملا متمایز است.

موضوع دفاع ازحق شهروندی فرقه‌ها که چندی است از سوی عبدالحمید شنیده می‌شود دستورالعمل اتاق فکر مخالفان جمهوری اسلامی که وی اجرا می کند و خشنودی رسانه‌های بیگانه چون ایران اینترنشنال، بی‌بی‌سی و … از اظهاراتش نشان از همسویی با شبکه‌های استعماری دارد.

منابع: