آیت‎ الله اختری، رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین در دیدار خاخام‌های یهودی ضدصهیونیست، با اشاره به اینکه تجاوزها علیه ملت فلسطین ناراحت کننده است، گفت: ملت فلسطین با سلاح‌های ویرانگر مواجه هستند.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین با بیان اینکه باید برای توقف این تجاوزها تلاش کنیم، اظهار کرد: حضور خاخام‎های یهودی ضدصهیونیست در کنفرانس تهران درباره فلسطین ارزنده است چراکه این حضور یک روشنگری برای دین یهود است. آیت‎الله اختری با تاکید بر اینکه مردم ایران و جهان درک می‌کنند که دین یهود هرگز راضی به اینگونه جنایت‌ها نیست، بیان کرد: دین برای سعادت و صلح و آرامش آمده و اساس ادیان الهی بر محبت و مودت است.

رئیس کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین، اضافه کرد: پیروان ادیان ریشه اصلی‌شان به یک سرچشمه بازمی‌گردد و پیامبران همه از خدا دستور می‌گیرند. آیت‎الله اختری با بیان اینکه اقدام خاخام‎های یهودی ضدصهیونیست با این تجاوزها مخالف هستند و آن را محکوم می‌کنند، عنوان کرد: شما می‎توانید نقش بسیار مهمی را در خود آمریکا در زمینه آگاهی‎بخشی درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی ایفا کنید.

رابی داوید ویس، یکی از خاخام‌های یهودی ضدصهیونیست در ادامه این نشست، گفت: آنچه که اتفاق افتاده یک نکبت است، اما برای ما بدتر است چراکه به نام ما و دین ما اتفاق می‌افتد.

داوید ویس با بیان اینکه همکاران من خاخام‌هایی از مناطق مختلف جهان به‎خصوص از فلسطین هستند، افزود: این‌ افراد تصمیم گرفتند که زیر یوغ صهیونیست‌ها نباشند.

وی تاکید کرد: موضع ما بر خلاف صهیونیسم است که ما می‌توانیم آن را به اختلاف شب و روز تعبیر کنیم.

این خاخام یهودی ضدصهیونیست با بیان اینکه هدف ایجاد سازمان ملل ایجاد اتحاد و جلوگیری از کشته شدن انسان‌هاست، ادامه داد: سازمان ملل شاید نخستین کاری که بعد از تشکیل خود انجام داد این بود که اسرائیل را ایجاد کرد در صورتی‎که بیشتر مردم مسلمان بودند؛ این اقدام قطعا عاملی برای بروز اختلاف و نفرت بود.

به گفته وی، ما طبق دین خود از کشتن و آزار مردم منع شدیم و مسلمانان بودند که به یهودیان زمانی که تحت ظلم بودند، مهر ورزیدند. داوید ویس، بیان کرد: ما یهودیان مستمرا در مورد فلسطین صحبت کردیم و خود یهودی‌ها در فلسطین کشته می‌شوند به‎خصوص کسانی که علیه صهیونیسم صحبت کرده‌اند.

خاخام یهودی ضدصهیونیست در بخشی دیگر با اشاره به اینکه امام خمینی (ره) به صورت شفاف بیان کردند که صهیونیسم می‌خواهد دنیا را فریب دهد، گفت: مردم ایران میان صهیونیسم و یهودیت تفاوت قائل هستند.

منبع:  گزارش پایگاه خبری مفاز  4/10/1402

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.