بهائیت و اسرائیل

فرقه پژوهی

یکى از فصول بسیار مهم در کارنامه سیاسى بهائیت، روابط صمیمانه و همکارى تنگاتنگ سران این فرقه با صهیونیست‌ها به طور عام، و رژیم اشغالگر فلسطین، به طور خاص، است.

سرزمینى که بیش از نیم قرن صهیونیسم چنگال‌هاى خونین خویش را بر آن افکنده است، از دیرباز قبله بهائیان محسوب مى‏شود و افزون بر این، سال‌هاست مرکزیت جهانى بهائیت (بیت ‏العدل) در آن کشور قرار دارد. ضمناً این روابط صمیمانه، مختص امروز و دیروز نیست و از بدو تأسیس رژیم صهیونیستى وجود داشته است. اگر با تتبع و عمق بیشترى به موضوع نگاه شود، مى‏توان ردّ پاى این روابط را با آژانس یهود و سران صهیونیسم جهانى در ده‌ها سال پیش از تأسیس رژیم اشغالگر قدس یافت[1].

از آنجا که عمده ویژگی های رفتاری بهائیت با ویژگی های رفتاری اسرائیلی ها همخوانی داشت، با تشکیل دولت اسرائیل و تشکیلات مرکزی بهائیت در شهر حیفا، این فرقه کاملاً در خدمت اسرائیل قرار گرفت و فعالیت های آنها براساس خواسته های اسرائیلی ها تنظیم شد[2].

چند سال بعد از تأسیس اسراییل، ارگان رسمی بهاییان رسماً اعلام می‌کند که این تشکیلات ذیل اداره‌ای به‌نام «اداره بهایی» در «وزارت ادیان» رژیم صهیونیستی اداره می‌شود، همچنین تصریح می‌شود که محافل ملی کشورهای بریتانیا، ایران، کانادا و استرالیا مستقیماً طبق قوانین و مقررات جاری در اسراییل تأسیس شده‌اند، همین منبع می‌نویسد مصوبه‌های این پروژه با هماهنگی نخست‌وزیر، پارلمان، تعدادی از وزرای کابینه و رئیس رژیم صهیونیستی به اجرا رسیده است. ذیل این برنامه وزیر ادیان رژیم صهیونیستی برای توجیه آن در پارلمان حاضر می‌شود و درباره اهمیت این سازمان (در راستای منافع اسراییل) سخنرانی می‌کند. در طول چند دهه گذشته نیز مقامات اسراییلی از جمله رؤسای این رژیم بارها از حیفا، مرکز رهبری بهاییان، به‌صورت رسمی بازدید کرده‌اند[3].

رابطه‌‌ بهائیان‌ و اسرائیل‌ یک‌ رابطه‌‌ بسیار صمیمانه‌ای‌ بود که‌ بر محور منافع‌ مشترک‌ با داشتن‌ یک‌ دشمن‌ مشترک‌ به‌ نام‌ مسلمانان‌ استوار شده‌ بود. پروفسور نرمان‌ تیویج‌ یکی‌ از شخصیت‌های‌ سیاسی‌ اسرائیل‌ به‌ پاس‌ خدمات‌ بهائیان‌ به‌ اسرائیل‌ نوشت‌: «امر بهائی‌ که‌ مرکز آن‌ حیفا و عکاست‌ و این‌ دو مدینه‌ زیارتگاه ‌پیروان‌ آن‌ است‌ به‌ درجه‌ای‌ از پیشرفت‌ و تقدم‌ نایل‌ گشته‌ که‌ مقام‌ دیانت‌ جهانی‌ و بین‌المللی‌ را نموده‌ است به‌ همین‌ جهت‌ بهائیان‌ در بسیاری‌ از کشورها به‌ نفع‌ دولت ‌اسرائیل‌ جاسوسی‌ می‌کنند.  بهائیان‌ ایران‌ مانند سایر بهائیان‌ جهان‌، جاسوسی‌ برای‌ اسرائیل‌ را یک‌ وظیفه‌‌ افتخارآمیز می‌دانستند. بهائیان‌ ایران‌ گستاخی‌ را به‌ حدی‌ رساندند که ‌مبالغ‌ هنگفتی‌ پول‌ برای‌ کمک‌ به‌ ارتش‌ اسرائیل‌ جمع‌آوری‌ کردند[4].

طبق برآوردهای به عمل آمده از رفتار بهائیان در ایران، یک تقسیم کاری بین آنها و رژیم غاصب اسرائیل صورن گرفته است که این تقسیم کار بیشتر در راستای جاسوسی این عناصر از داخل کشور و تقویت بنیان های اطلاعاتی رژیم کودک کش اسرائیل در ایران می باشد که در حقیقت توان ارتش این رژیم غاصب و کودک کش اسرائیل در ایران را برای هر گونه تهدید نظامی و امنیتی افزایش خواهد داد. یعنی روال کمک این فرقه ی تروریست به رژیم کودک کش اسرائیل علی رغم گذشت بیش از چهل سال بعد از انقلاب اسلامی هیچ تغییر نکرده است که هیچ، بلکه عمقی تر شده است. همچنانکه در درگیریهای اخیر مجاهدین شجاع و غیور فلسطین با رژیم غاصب، کمک های شایانی در حوزه تبلیغاتی  و رسانه ای و عملیات روانی به اسرائیل کودک کش نمودند و همچنان این کمک ها ادامه دارد، تا جائیکه در بمباران بیمارستان المعمدانی که بیش از هزار زن و کودک مریض و مجروح و بی دفاع توسط رژیم غیر انسانی صهیونیستی به شهادت رسیدند و قلب انسانهای آزاده دنیا را به درد آورد و همه موضع انسانی اتخاذ کردند و عمل رژیم وحشی و بزدل صهیونیستی را محکوم و تقبیح نمودند این فرقه ضاله و شیطانی و ضد حقوق بشر و انسان علاوه بر اینکه هیچ موضعی انسانی اتخاذ نکرد بلکه کرامت و حیاء انسانی را خورد و آن را قی(استفراق) کرد.

[1] – (مقاله “بهاییت و اسرائیل؛ پیوند دیرین و فزاینده”، پویا شکیبا)

[2] – (سایت حوزه نت)

[3] – (خبرگزاری تسنیم)

[4] – (مرکز اسناد انقلاب اسلامی)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.