صهیونیست مسیحی

فرقه پژوهی

صهیونیست مسیحی برای پیشبرد اهداف سیاسی مذهبی خود طی قرون گذشته اقدامات مختلفی انجام داده است ولی طی دو قرن اخیر یعنی از قرن 17 به بعد سعی در عملی نمودن آموزه های مذهبی خود هستند که بحث قوم برگزیده یهود و اشغال سرزمین فلسطین اصلی ترین شاخص اقدامات عملی آنها می باشد.

در این مبحث، شش محور اصلی اقدامات سیاسی صهیونیسم مسیحی که برگرفته از اعتقادات دینی آنها می باشد،مورد اشاره قرار خواهد گرفت :

این برنامه ها در قالب جدول زیر می باشد:

عقیده اقدامات
ملت برگزیده خداوند پشتیبانی و ایستادگی در کنار رژیم اشغالگر
باز گرداندن یهود ارائه تسهیلات برای جابه جائی یهودیان به فلسطین
سرزمین اشغالی حمایت از شهرکهای یهودی نشین در ساحل غربی رود اردن
اورشلیم افزایش فشار برای اعتراف وشناسائی بین المللی
هیکل سرمایه گذاری جهت تجدید بنای هیکل سلیمان
آینده مخالفت با صلح و تعجیل در وقوع معرکه آرماگدون

 

قوم برگزیده خداوند، پشتیبانی از صهیونیسم:

این اعتقاد که یهودیان همچنان قوم برگزیده خداوند می باشند، ریشه در اعماق اعتقادات صهیونیسم مسیحی دارد. (بدون توجه به سایر مسائل کنیسه)… مجله «مسیحیت امروز» در یکی از تحقیقات جدید و مطالعاتی که پیرامون آراء مسیحیان آمریکا در مورد رژیم اشغالگر انجام داده، حاکی از آن است که 24 درصد از افرادی که مورد سوال قرار گرفته اند، عقیده دارند که کتاب مقدس، حمایت از صهیونیستها رابه مسیحیان تفویض نموده واین پیشتیبانی به طرق مختلفی انجام خواهد شد که در ادامه به صورت فهرست وار ارائه می گردد.

  1. مقاومت و ایستادگی در کنار صهیونیسم
  2. افزایش فشار رژیم صهیونیستی برکاپتال هیل
  3. پرواز تورهای همبستگی و سفرهای کاروان های جهانگری به فلسطین اشغالی
  4. بازگرداندن یهودیان وایجاد از تسهیلات برای انتقال یهودیان شوروی سابق
  5. توجیه سرزمین صهیونیستی- سرزمین صهیونیستی (فلسطین اشغالی) پشتیبانی از احداث شهرک نشین های ساحل غربی
  6. ساخت و احداث شهرک نشین ها
  7. حمایت و پشتیبانی از شهرک نشین ها
  8. قدس: افزایش فشار برای کسب مشروعیت بین المللی
  9. تقویت جنبش جبل هیکل
  10. فراهم سازی مقدمات برای بازسازی هیکل
  11. همبستگی آمریکا و رژیم اشغالگر «گاری پاور» رئیس «جمعیت ارزش های آمریکا» ویکی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2000 م ابراز می دارد: «تروریست ها علت روابط قلبی آمریکا و [صهیونیستها] را درک نمی نمایند.»
  12. نفرت و انزجار از اعراب ومسلمین
  13. توجیه پاکسازی نژادی فلسطینیان توسط رژیم اشغالگر قدس
  14. توصیف اسلام به دین شیطانی
  15. مخالفت با عملیات صلح خاورمیانه

در مجموع اینکه دنیای غرب به رهبری آمریکا که تحت سیطره مسیحیت و یهودیت صهیونیستی قرار دارد تقریبا تمام اقدامات جنایتکارانه و توسعه طلبی های رژیم اشغال گر قدس را به رسمیت می شناسد و از آنها حمایت می کند و چیزی به اسم صلح اعراب و اسرائیل، تشکیل دو دولت در فلسطین اشغالی، ثبات و صلح در سرزمین های اشغالی و حتی با کشورهای همسایه و…. بی معنی خواهد بود و اگر هم دنیای غرب به رهبری آمریکا در مقاطعی بحث صلح و پیمانهای دوستی بین فلسطین و اسرائیل غاصب را مطرح کرده بیشتر در حوزه تاکتیکی قابل بررسی است و جنبه راهبردی ندارد.

در عملیات قهرمانانه و شجاعانه اخیر مجاهدین فلسطینی تحت عنوان «طوفان الأقصی» که موجودیت رژیم صهیونیستی به خطر افتاد، مسئولین غربی اعم از آمریکایی، انگلیسی، فرانسوی و… سراسیمه خود را به فلسطین اشغالی رساندند تا از نزدیک وضعیت رژیم غاصب را در ابعاد مختلف بررسی نمایند تا مطمئن شوند ثبات رژیم اشغالگر و غاصب پابرجاست و ضمن بررسی ابعاد مختلف نظامی آن، سیل کمک های تسلیحاتی به این رژیم غاصب را روانه سرزمین های اشغالی نمودند.

قابل توجه آنکه اولین مسئول غربی که به سرزمین های اشغالی مسافرت کرد نخست وزیر خبیث انگلیس مکار بود، چراکه نطفه تشکیل این رژیم غاصب و کودک کش توسط مسیحیت صهیونیستی انگلیس انجام شده است و دولت آمریکا در مقاطع بعدی به این پشتیبانی و حمایت از اسرائیل پیوستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.