مسیحیت تبشیری

جریان مسیحیت تبشیری صهیونیستی شیطانی در دستیابی به اهداف خاص خود، از روش هایی تبلیغی استفاده می کند که در ادامه بخش چهارم، به شرح زیر بدان می پردازیم.

  • استفاده از سلبریتی ها و اشخاص سیاسی و زاویه دار با نظام اسلامی درجامعه
  • استفاده بیش از حد از انواع موسیقی و رقص

 

ویژگی دهم: استفاده از سلبریتی ها و اشخاص سیاسی و زاویه دار با نظام اسلامی در جامعه

عقل و فطرت بشری به عنوان قوی ترین مرجع درک و قضاوت، در وجود انسان قرار داده شده است. به گونه ای که با حذف این دو گزاره، هیچ درک شخصی و اجتماعی مشترک، از دنیای خارج غیر ممکن خواهد بود.

درمباحث اعتقادی-فرهنگی نیز، ما نیازمند عقل و فطرت سلیم، جهت تبیین و تشخیص هستیم تا بتوانیم راه حق را از راه ناحق و صواب را از نا صواب، جدا کنیم که مبلغین تبشیری در این حوزه نیز ورود کرده و حدالامکان از احساسات پاک مخاطب، کمال سوء استفاده را انجام داده اند. حتی اگر شما از ریشه ای ترین مباحث اعتقادی ایشان که تثلیث باشد سوال کنید، در پاسخ خواهند گفت، ما با دل خود و نه با عقل خود دنبال حقیقت هستیم! و به همین سادگی از ادامه بحث خودداری کرده و شما را به عنوان شخصی که اهل مراء و جدال است معرفی خواهند کرد.

در این راستا مشاهده می شود که مبلغین تبشیری، بجای انجام مناظرات و گفت و گوهای علمی دقیق، که می توان با دعوت از اهل تحقیق آن را برگزار کرد، به دنبال دعوت از سلبریتی ها و شخصیت های تاثیر گذار و مقبول اجتماعی هستند که احیانا، نه تنها تخصصی در مباحث معرفت شناختی ندارند، بلکه اصلا مسیحی نیستند! به تعبیر عرب، این از موضوعاتی است که زن تازه جوان از دست داده را به خنده وا می دارد. در برنامه ای که به ادیان مختلف حمله می کند، در عوض اینکه از مخالفین و اهل تحقیق آن دین دعوت کنند، صرفا از کسانی استفاده می کنند که مخاطبین به دلیل علاقه ای که به این شخص دارند تحت تاثیر قرار بگیرند. امام صادق علیه السلام در روایتی می فرمایند:

«مَنْ دَخَلَ فِی هَذَا الدِّینِ بِالرِّجَالِ أَخْرَجَهُ‏ مِنْهُ‏ الرِّجَالُ‏ کَمَا أَدْخَلُوهُ فِیهِ وَ مَنْ دَخَلَ فِیهِ بِالْکِتَابِ وَ السُّنَّهِ زَالَتِ الْجِبَالُ قَبْلَ أَنْ یَزُولَ» [1]

«هر که از طریق [مجذوب شدن به شخصیت] اشخاص، وارد این دین شود، همان اشخاص همچنان که او را به آن در آورده اند از آن خارجش کنند و کسى که از طریق کتاب و سنّت به این دین وارد شود ، کوه ها بجنبند و او نجنبد (در عقیده و دینش متزلزل نشود) ».

دعوت از شخصیت های تاثیر گذاری که تخصصی ندارند، بلکه صرفا دربین مردم محبوب هستند، می تواند مصداق روایت شریفه باشد، عده به دلیل علاقه به فلان شخصیت مشهور از اعمالش نیز پیروی می کنند، حتی اگر داخل شدن در دینی باشد.

صرف اینکه یک بازیگر یا هنرمندی که در کار خود موفق است، در شبکه ای حضور پیدا کند و همسو با مسیحیت، چه در اعتقاد و چه در منش سیاسی-اجتماعی اظهار نظر کند، طبیعتا باعث جذب عده از طرفدارانش، به این عقائد خواهد شد. اما سوال اینجاست که با این روش جذب، آیا اثری از عقل، منطق، استدلال و مناظره، از جانب مبشرین مسیحی دیده می شود؟ آیا مردمی که با این روش جذب این مباحث می شوند عده ای سست عنصر و مذبذب مآب نیستند؟ آیا مبشرین مسیحی، به دنبال ایجاد ایمان واقعی در مجذوبین خود هستند یا اهداف دیگری در میان است؟

ویژگی یازدهم: استفاده بیش از حد از انواع رقص و موسیقی

در ادامه نکاتی که در ویژگی قبل بیان کردیم، می توان به نوع دیگری از عقل گریزی و ظاهرسازی مبلغین تبشیری اشاره کرد. این بار و بدون هیچ إبایی از مخالفت با کتاب مقدس، که با صراحت در مواردی مجالس لهو و رقص را مذمت نموده است، بخش قابل توجهی از زمان برنامه های خود را به انجام مراسماتی از قبیل رقص و آواز اختصاص می دهند. در این مجالس حتی زنانی که کتاب مقدس فرموده حق تعلیم ندارند[2]، با آواز بلند ندای وا مسیحا سر می دهند! دعا و مناجات زنانی که بر خلاف بیانات کلام الهی در کتاب مقدس، بدون پوشاندن سر و حجاب انجام می پذیرد.

گذشته از تخلفات و انحرافاتی که مسیحیت تبشیری صهیونیستی در مورد کتاب مقدس دارد، یکی از روش های جذب مخاطب از طریق رقص و آواز است و ادامه القای اینکه مسیحیت دین شاد و سرزنده ای است، از اهداف این شگرد تبلیغاتی است. شاید اگر رسولان و آباء اولیه کلیسا می دانستند، سرانجام کار رسالت و تبلیغ دینشان از برگزاری مجالس مناظره و بحث به رقص، آواز، لهو و لعب خواهد رسید، خود را خیلی در تنگنای مخاصمات منطقی قرار نمی دادند.

                                                                                                                                                

[1] – الغیبه للنعمانی، النص، ص: 22

[2] اول تیموتائوس 2:12

 

پایان بخش پنجم