فرقه پژوهی برداشت از بهائیت در ایران

«عبدالغفار نقشبندی» متهم فراری که از مرزهای شرقی کشور گریخته است؛ با حمایت از اعضای فرقه ضاله بهائیت، از آنان خواست با او و دوستانش متحد شوند.

عبدالغفار نقشبندی که اکنون به شیوه «عبدالمالک ریگی» (تروریست دهه ۱۳۸۰) در کوه‌های محل اختفایش ویدیو ضبط و منتشر می‌کند، پیش از این از حمله به پاسگاه های مرزی سخن گفته بود(1).

به گزارش خبرنگار حقوقی ایونا، یک منبع آگاه در گفتگو با ایرنا از فرار عبدالغفار نقشبندی به خارج از کشور خبر داده است.

این منبع آگاه توضیح داده است: پس از آنکه حکم دستگیری وی صادر شد، نامبرده مدتی را به صورت مخفیانه زندگی کرد و در نهایت برای اینکه ارتباط او با سرویس های جاسوسی افشا نشود به یکی از کشورهای همسایه منتقل شده است.

وی با طرح این موضوع که عبدالغفار نقشبندی از مدتها پیش نقش سرباز پیاده سرویس های جاسوسی را در استان سیستان و بلوچستان ایفا می کرده و در بهم ریختن امنیت این استان نقش مهمی داشته، اظهار کرد: حال که مردم شیعه و سنی پی به اهداف و افکار او برده اند و دیگر عرصه برای جولان او تنگ شده وی از سوی اربابانش متواری شده است.

این مقام آگاه، همچنین به بحث ترور مولوی جنگی زهی اشاره کرده و از او به عنوان یکی از منادیان وحدت در استان سیستان و بلوچستان یاد کرد که در ترور او عبدالغفار نقشبندی نقش داشته و این موضوع ارتباط نقشبندی با سرویس های بیگانه و شبکه های معاند را بیشتر نمایان می کند.

عبدالغفار نقشبندی کیست؟

مولوی عبدالغفار نقشبندی پیش از این امام جمعه موقت راسک در استان سیستان و بلوچستان بود که طی ماه های گذشته اخباری مبنی بر تجاوز فرمانده پلیس چابهار به یک نوجوان از سوی او مورد تائید قرار گرفت و پس از این موضوع وی به دادگاه ویژه روحانیت در مشهد احضار شد اما پس از مدتی ناپدید می شود.

وی که پیش از این نیز سابقه دستگیری و بازداشت را داشته در تاریخ 27 مهر 1394 پس از حدود سه و نیم سال حبس با قرار وثیقه 500 میلیون تومانی آزاد شده بود(2).

پی نوشت:

  1. مفازمدیا؛ رسانه صوتی و تصویری نقد فرق ضاله و جریان‌های انحرافی
  2. https://ivnanews.ir/