فرقه پژوهی

در ادامه مطالب بخش 2 محور دیگری که در بخش 3 مورد بررسی قرار می گیرد برداشت های غلط از آیات قرآن کریم توسط مبلغین تبشیری شیطانی صهیونیستی می باشد که در ادامه ارائه می گردد:

یکی دیگر از مباحثی که مبلغین مسیحیت صهیونیستی بر آن تکیه دارند، نسبت دادن تفکرات و آموزه هایی (مثل بحث فساد و نادرستی بشر)، به اسلام و خداوند است که در قرآن کریم معرفی شده است. با توجه به اینکه تفسیر قرآن کریم از بالاترین مراتب فهم آموزه های اسلامی به شمار می آید، به نحوی که تفسیر قرآن و فهم آن، جزء آخرین گزینه هایی است که یک مجتهد اسلامی، بعد از کسب تخصص لازم و کافی در سایر حوزه های دینی، در این حوزه ورود پیدا می کند. پس باید آشکارشده باشد که اظهار نظر یک مبلغ مسیحی سطحی نگر تا چه اندازه می تواند به خطا رفته باشد. متاسفانه این کج فهمی، بلکه نافهمی از قرآن به کرات اتفاق افتاده است.

این افراد برای به اثبات رساندن مطالب غیر عقلانی و صرفا تعبدی خود، وقت زیادی را صرف زیر سوال بردن قرآن کریم کرده و تفسیر اشتباهی از آن ارائه می دهند. البته ناگفته نماند مقایسه خدای کتاب مقدس و قرآن کریم، برای اهل فن و تحقیق امری کاملا مفید می باشد، که کمک شایانی در کشف تناقضات موجود در کلام مبلغین مسیحی می کند.

ادعا و دلیل مبلغین تبشیری

ادعا می شود خدای اسلام، قادر مطلق است و می تواند گناه و فساد و نادرستی را در مرحله اول طراحی کرده، بعد آن را خلق کرده و درنتیجه به مردم الهام کند تا آن ها را آلوده کند. اما کتاب مقدس کاملا متفاوت است .

دلیلی که یک تبشیری سطحی نگر از قرآن کریم ارائه می دهد، آیاتی است از قرآن کریم، مانند :

«مَا أَصَابَ مِنْ مُصِیبَهٍ فِی الْأَرْضِ وَلَا فِی أَنْفُسِکُمْ إِلَّا فِی کِتَابٍ مِنْ قَبْلِ أَنْ نَبْرَأَهَا ۚ إِنَّ ذَٰلِکَ عَلَى اللَّهِ یَسِیرٌ»[1]

خداوند در این آیه شریفه می فرماید: هیچ مصیبتى [ناخواسته] در زمین و نه در وجود شما روى نمى دهد مگر این که همه آن‌ها قبل از آن که زمین را بیافرینیم در لوح محفوظ ثبت است؛ و این امر براى خدا آسان است.

قَالَ رَبِّ بِمَا أَغْوَیْتَنِی لَأُزَیِّنَنَّ لَهُمْ فِی الْأَرْضِ وَلَأُغْوِیَنَّهُمْ أَجْمَعِینَ[2]

خداوند می فرماید: شیطان گفت خداوندا به خاطر اینکه من را گمراه کردی، من هم زمین را برای ایشان تزیین می کنم و همه آن ها را گمراه می کنم.

فَأَلْهَمَهَا فُجُورَهَا وَتَقْوَاهَا[3]

خداوند می فرماید: که خوبی ها و بدی ها را به ایشان الهام کرد.

نقد و بررسی ادعا

در این مورد که در کتاب مقدس چه خدایی معرفی شده، یا به تعبیر دقیق تر چه خدایی از آن برداشت شده است را، در نوشتار بعدی بررسی خواهیم کرد، و تحلیل عقلی از این بحث را ارائه خواهیم داد.اما آیات شریفه ای که از قرآن کریم به آن استناد شده، کاملا بیگانه از ادعای ایشان است و بلکه در بیان نکات متفاوتی می باشد.

  • قرآن کریم در سوره حدید آیه 22 می فرماید، خداوند از تمامی مصیبت هایی که قرار است اتفاق بیفتد اگاه است! سوال اینجاست، چطور می توان گفت این آگاهی در این آیه شریفه به معنای طراحی کردن فساد و نادرستی است!؟ چطور از این آیه شریفه استفاده شده که خداوند قصد آلوده کردن مردم را دارد!؟ یعنی اگر خداوند از مصیبت ها و اخبار منفی اطلاع داشته باشد، معنایش این است که آن ها را طراحی کرده تا اتفاق بیفتد!! پس در این آیه شریفه صرفا به این اشاره شده که خداوند، از آینده اطلاع دارد.
  • در سوره حجر آیه 39 خداوند از قول شیطان نقل می کند که، شیطان ادعا می کند خداوندا من را گمراه کردی!!

سوال: اگر شخصیتی آن هم مثل شیطان، ادعا  داشته باشد که خداوند گمراه کننده است، معنایش این است که خدای اسلام این چنین است!؟ در این آیه خداوند نقل قول کرده، نه اینکه بیان معارف کرده باشد! گذشته از اینکه الفاظ قرآنی مانند گمراه کردن و… که به خداوند نسبت داده می شود معنای خاص خود را دارد(در حقیقت به اعمال خود بشر برمی گردد) که باید در جای خود مورد بررسی قرار بگیرد.

  • در سوره شمس آیه 8، این نکته بیان شده است که خداوند بعد از خلق انسان، خوبی ها و بدی ها را به او فهماند! یعنی هرکسی با توجه به این آیه شریفه فطرتا و طبیعتا، قدرت تشخیص خوبی و بدی را خواهد داشت! درواقع آنچه که آیه شریفه بیان می دارد اعطای قدرت تشخیص خوب و بد است نه خلق بدی و فساد در وجود انسان!

به صورت کلی باید گفت در تفسیر و تحلیل هر موضوعی، توجه به عقل،عرف متکلم و مخاطب در فهم آن، تاثیر مهمی دارد و اگر بنابر تفسیر قرآن کریم باشد، کسی نمی تواند با هر فهم و پیشینه ی فکری، نظر خود را بر قرآن کریم تحمیل کند. و این نشان ازعدم شناخت بطن و متن اسلام و حتی ظاهر دین مقدس اسلام توسط مبلغین مذکور را دارد.

اگر این مبلغین مسیحیت تبشیری شیطانی صهیونیست، واقعا قصد استفاده از قرآن کریم سرتاسر نور را دارند، همچنانکه خداوند متعال در سورۀ نساء(آیه 174) می‌فرماید: «یا أَیُّهَا النَّاسُ قَدْ جاءَکُمْ بُرْهانٌ مِنْ رَبِّکُمْ وَ أَنْزَلْنا إِلَیْکُمْ نُوراً مُبیناً[4]»؛ یعنی قرآن کریم تحت عنوان «نور آشکار» معرفی شده است.[5] می توانند به منابع معتبر اسلامی و علمای اسلام رجوع کنند، ولی حاشاو کلا…. اینها قصدشان صرفا تبلیغ آیات شیطانی برای ایجاد زمینه و بستر برای گسترش استعمار و چپاول توسط جبهه غربی صهیونیستی است.

[1] – سوره مبارکه حدید  آیه 22

[2] – سوره مبارکه حجر آیه 39

[3] – سوره مبارکه شمس آیه  8

[4] – اى مردم، از جانب پروردگارتان بر شما حجتى آمد و براى شما نورى آشکار نازل کرده‌‌‏ایم.

[5] -آیه 157 سوره اعراف «اتَّبَعُوا النُّورَ الَّذِی أُنْزِلَ مَعَهُ ۙ أُولَئِکَ هُمُ الْمُفْلِحُونَ» – و نوری را که به او نازل شد پیروی نمودند. آن گروه به حقیقت رستگاران عالمند.