فرقه پژوهی

بی شک  هر تفکر یا فرقه انحرافی صرف نظر از شدت و ضعف ، نوعی تهدید برای فرهنگ و جامعه به شمار می رود از این رو بدون تردید فعالیت گروه های شیطان پرستی نیز به عنوان یک فرقه انحرافی خطرناک تهدیدی برای کشور محسوب می شود ، برخی از ابعاد تهدیدآمیز آنها درداخل کشور 1-  همکاریهای جاسوسی با بیگانه2-جرایم باندی و سازماندهی شده می باشد.

در مقوله بررسی اعمال  شیطان پرستی جرائم انان  به جرائم باندی و سازمانی تقسیم می شود که شامل اعمالی چون  بمب گذاری ، اقدام به ترور ،قاچاق مواد مخدر بالاخص مواد مخدر شیمیایی ، راه اندازی مراکز فساد و …. می‌باشد  شیطان پرستان با تمامی این جرایم ارتباط داشته و از طریق مشارکت در آنها بودجه‌های کلانی دریافت می‌نمایند .

چند گروه عامل ورود شیطان پرستی به ایران بوده اند که در بند بعدی به آن ها اشاره خواهد شد؛ به طورکلی چند اقدام نقش بسزایی در ورود جریان مذکور به کشور داشته اند. اما به جرات می توان گفت یکی از مهم ترین عامل ورود شیطان پرستی به ایران، رواج یافتن میل جوانان به استفاده از موسیقی متالیکا و ساز گیتار برقی بوده است.

نوع جدید شیطان پرستی طی یک بازه زمانی ده ساله با چند وقفه ی کوتاه به ایران نفوذ پیدا کرده است که چند گروه عامل ورود شیطان پرستی به ایران و ترویج ان در بین جوانان  و نوجوانان بوده اند که در ادامه به ان می پردازیم:

یک. مهم ترین عامل ورود شیطان پرستی به ایران، رواج یافتن میل جوانان به استفاده از موسیقی متالیکا و ساز گیتار برقی بوده است که طی یک دوره 10ساله این موسیقی متالیکا به صورت زیر زمینی وارد کشور شده و مفاهیم و اصطلاحات شیطان پرستی نیز در قالب این موسیقی برای جوانان قابل درک  شده است.

دو. عملکرد تأمل برانگیز و بسیار غیر متعهدانه مسئولین در صدور مجوز برای گروه ها، آلبوم ها و کتاب های اشعار موسیقی متالیکا  که این خود سبب جذب بسیاری از جوانان ما به این فرقه انحرافی شد به عنوان نمونه می توان در کتاب « رقص شیطان » نوشته جیمزهتفیلد،اشاره کرد مترجم این کتاب در یادداشت خود، هدف و انگیزه اش را از ترجمه ی اشعار متالیکا این گونه بیان داشته که:

« به پرس و جو درباره ی نوع موسیقی این گروه پرداختم که موسیقی زنده ی جهان معاصر است و مانند زبانی جهانی، حکم یک واسطه را دارند… اگر جیغ دارند و فریاد می زنند؛ از غم دارند و حرف از پوچی می زنند، نشانه هستند و نشان از حرف دل جوانان و مردمی دارند که جیغ، فریاد، غم و احساس پوچی دارند ».

در ادامه درباره روش مترجمان کتاب این گونه می نویسد: « هر یک از مترجمان محترم، با شناخت از حس و حال و هوای اشعار گروه متالیکا و نیز گروه بیلتز و با توجه به سبک شعرها، ضمن وفاداری به اصل آن ها تعهیداتی را به کار بردند تا علاوه بر انتقال مفاهیم (!)کوچک ترین لطمه ای به زیبایی اشعار (هر یک به نوع خود، یکی در سردی و خشونت و دیگری لطافت و نرمی) وارد نیاید تا خواننده ی گرامی بتواند از طریق معانی اشعار به اندیشه ی شاعر (!)پی ببرد ».

در ادامه، قسمتی از اشعار بلند که قسمتی از ان را اینجا می اوریم دقت کنید

رقص شیطان

آره، من هم حست می کنم

حس می کنم؛ که چه می کنی

آتشی می بینم درون چشمانت که می سوزد و به تو غذا می رساند

که به درون نفوذ می کند

در ژرفنایت می دانی، بذرهایی که پاشیدم رشد خواهند کرد

روزی خواهی دید؛

آن رقص نزد من خواهد آمد

آره، بیا، بیا و امتحان کن!

خوبه

بیا برقصیم!و…

سه .مهمترین عامل دیگر ورود شیطان پرستی به ایران را باید وجود حاملان این فرقه بدانیم که خود شامل گروه هایی می شود

اول: تحصیل کرده ها و سرخورده های اجتماعی در خارج از کشور که دچار خسارت و شکست های سنگین مادی یا معنوی شده بودند.

دوم: فرزندان معاندین فراری، سلطنت طلب ها، مفسدان اقتصادی رژیم پهلوی که قبل و بعد از انقلاب موفق به فرار از کشور شده بودند.

سوم: افرادی از خانواده های بسیار ثروتمندِ مقیم داخل کشور که روابط خانوادگی و… با خارج دارند.

چهارم: جاسوسان فرهنگی سازمان های اطلاعاتی و امنیتی امریکا و رژیم صهیونیستی که با هدف استحاله ی فرهنگی وارد کشور شدند.

پنجم: فعالان حوزه ی هنر و موسیقی که با کشورهای دیگر به ویژه امریکا، انگلیس، کانادا و استرالیا در ارتباط بوده و بنابر دلایل حرفه ای و شغلی مسافرت های متعددی داشته اند.

با بررسی های بیشتر متوجه می شویم که یکسری از عوامل سبب جذب مخاطبان به شیطان پرستی شده اند که شامل:

-علاقه جوانان سست عقیده به موسیقی متال و نفوذ در ذهن و روان انان

-افول معنویت و جذب و سرگرمی مخاطبان به به شبکه های اجتماعی و ماهواره و…که این گروه ها راحت در ان فعالیت می کردند.

-سرمایه گذاری: در بخش های قبل اشاره کردیم که سازمان های جاسوسی کشورهای غربی تلاش سازمان یافته ای را برای استحاله ی فرهنگ جمهوری اسلامی ایران تدارک دیده و تلاش می کنند تا به « تهی سازی فرهنگی » جوانان کشور بپردازند.

-از همه مهمتر می توان عامل دسترسی به اینترنت و شبکه های مجازی را عامل رواج دانست به عنوان مثال اینترنت: رشد تعداد مخاطبان شبکه ی جهانی اینترنت طی سالیان اخیر، آسیب هایی را متوجه نظام فرهنگی کشور کرده است که از جمله می توان به فعالیت شیطان پرستان اشاره کرد. بیش تر فعالیت این افراد در قالب وبلاگ نویسی صورت می گیرد، این وبلاگ ها هم زمان با اعلام موجودیت جنبش شیطان پرستان ایران فعالیت خود را آغاز کردند و اظهار می کنند که فردی با نام مستعارِ اهریمن در ایران، آن ها را هدایت می کند.

-روند ارتباط گیری و فعالیت وبلاگ های مذکور بدین صورت است که افراد پس از تکمیل فرم ثبت نام، یک ایمیل در صندوق پست الکترونیک خود با موضوع خوش آمدگویی دریافت می کنند و پس از برقراری ارتباط با ایشان و در صورت جلب اعتماد، به برخی مهمانی های شبانه و یا پارک ها برای آشنایی دعوت می شوند تا در این باره راهنمایی شوند. این وبلاگ ها فعالیت خود را در چندین محور از جمله انتشار عکس های شیطان پرستان، ارائه دانلود آهنگ های متال و راک، تبلیغ خوانندگان و آلبوم های آنان، رواج مدهای جدید شیطان پرستان، بحث و گفت و گو درباره شیطان، خبرسازی یا انتشار اخبار برای جلب توجه و زمینه سازی، شبهه افکنی درباره وجود خدا، امکان معاد و… دنبال می کنند.

-یکی دیگر از راه های ورود  و گسترش این فرقه انحرافی برگزتری کنسرت ها با موسیقی های تند و فضای کنسرت ها برای جذب افراد مستعد هستند

 -همچنین  مدگرایی جوانان وفروش نمادهای شیطان پرستی در پیاده رو خیابان های بزرگ خود نوعی عامل برای جذب جوانان بوده

-از سویی نیز محافل شبانه هم محل بروز تخیلات خام برخی جوانان ناآگاه ایرانی بود که با اندک اطلاعاتی تصور خام خود از شیطان پرستی را به نمایش می گذاشتند.

با تمامی این توضیحات بسیار بعید به نظر می رسد که حتی تاکنون شمار زیادی در سراسر کشور به این جریان فاسد فکری پیوسته باشند. برخی از آمارهای بدست آمده نشان می دهد که گردانندگان فرقه شیطان پرستی در ایران قصد دارند با فضا سازی های کمی، تصویری به مراتب گسترده تر از واقعیت را به نمایش بگذارند.

 

با تشکر از گرد آورنده مطلب سرکار خانم ” م . ا “