فرقه پژوهی برداشت از بهائیت در ایران

شب آخرین چهارشنبه از سال که در زبان عامیانه به آن چارشنبه سوری میگویند، یکی از آئین‌های قدیمی و اصیل ایرانیان است که هنوز هم جایگاه ویژه‌ای میان مردم دارد و در غروب آخرین سه شنبه سال با روشن کردن آتش و استفاده از ابزار الاتی که عموما آتشین میباشد انجام می‌شود. طبق باور قدیمی که در بین مردم وجود دارد، مراسم چهارشنبه ‌سوری به نیت دفع بلا و برآورده شدن آرزوها انجام می‌شود. چهارشنبه سوری یک جشن بهاری است که ایرانیان برای استقبال از نوروز برگزار می‌کنند. مردم در این جشن آتش روشن کرده، دور آتش حلقه زده، به تعداد ۳ یا ۵ یا ۷ تپه آتش درست کرده و از روی آنها می‌پرند و شعر می‌خوانند.

در بررسی فلسفه چهارشنبه ‌سوری اینگونه آمده است که  آتش یکی از عناصر چهارگانه است و تنها عنصری است که آلوده نمی‌شود به همین دلیل مردم در زمان‌های قدیم ایران باستان ارزش زیادی برای آتش قائل بودند و آن را نماد پاکی، نور و روشنایی می‌دانستند. آتش باعث از بین رفتن تاریکی و گرما بخش است و مردم با روشن کردن آتش تلاش می‌کردند از تاریکی دور شوند. در حقیقت فلسفه اصلی برگزاری این مراسم، دورهم بودن و شادی است. اما دشمن با ظرافت خاصی حتی در پی سوءاستفاده از جشن ها و ایین های باستانی ما برای ضربه زدن و ایجاد تشنج و ناامنی برآمده به طوری که با نگاهی به فعالیت ها و  صفحات مجازی فرقه تصوف ودوستان انان حاکی از آن است که مزدوران اجیر شده سازمانِ تروریستی منافقین و ایادی داخلی استکبار، چهارشنبه ‌سوری امسال را در امتدادِ پروژه مسمومیت‌‌سازی و کشته سازی (خصوصاً در قشر نونهالان و نوجوانان)هدفِ شوم و خبیثانه خود قرار داده و در صدد فتنه‌ای دیگر برای ناامن‌سازی و رعب و وحشت و ایجاد نارضایتی مردم از دولتِ مردمی و  در نهایت القا ناکارآمدی دولت هستند.

در همین جهت رسانه های معاند و براندازی همچون  «دُر تی وی»، «و منو تو» وابسته به جریان رادیکالِ مصطفی آزمایش (دراویش خارج‌نشین)، و بهائی ها در پُست‌های متعددی در صفحه اینستاگرامی و کانال تلگرامی‌ خود، با انتشار مطالب و عکس‌هایی از موادِ منفجره دست‌ساز؛ ادعا کرده اند که جوانان مبارز و انقلابی (همان مزدوران اجیر شده داخلی) برای استقبال از چهارشنبه ‌سوری، در حال آماده شدن برای خرابکاری و ایجاد آشوب در کشور هستند!

چهارشنبه ‌سوری

رسانه «دُر تی وی» با بیان این توهم که «این یک انقلاب تمام عیار است، با ویژگی‌های خاص خود که پیروزیش قطعی و قریب الوقوع است!» در حال جهت‌دهی چهارشنبه ‌سوری امسال، به عنوان یک ظرفیتِ مناسب، برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی را ، در دستور کار خود قرار داده است  بنابراین انتظار می‌رود از مردم فهیم ایران اسلامی و هم از دستگاه‌های امنیتی و نظارتی که با درایت و هوشمندی و اقدامات به‌موقعِ خود؛ مانند همیشه نقشه‌ها و دسیسه‌های شومِ این دشمنان انسانیت و ملت ایران را خنثی و ناکام بگذارند و دماغ انان را به خاک بمالند.

 با تشکر از نویسنده مطلب سرکار خانم ” م . ا “