بیت العدل

فرقه پژوهی برداشت از بهائیت در ایران:

تشکیلات بیت العدل در پیام 1 شهریور 1401 انواع توهین ها را به جمهوری اسلامی، به بهانه واهی تخریب سه ویلای غیرمجاز بهائیان و برخورد با فعالیت های غیرقانونی تشکیلاتی و تبلیغی بهائیت روا داشت. این تشکیلات که از موفقیت پروژه نفرت پراکنی و پرونده سازی خود علیه ایران ابراز خشنودی کرد، در تناقضی آشکار مدعی شد واکنشش به این برخوردها دعا برای جمهوری اسلامی بوده است!

نهاد بیت العدل در پیام خود، جمهوری اسلامی را به بهانه واهی تخریب سه ویلای غیرمجاز بهائیان و دستگیری مبلّغان تهاجمی سازمان بهائیت، آماج توهین قرار داد و از ثمردهی نفرت پراکنی خود علیه ایران ابراز خشنودی کرده است .

روستای روشنکوه

نهاد رهبری بهائیت بیت العدل در 23 آگوست 2022 برابر یکم شهریور 1401 به بهانه ماجرای روشنکوه و ادعای تخریب ویلای سه بهائی و رفع تصرف از اراضی ملّی در این بخش از استان مازندران، پیامی به بهائیان ایران ارسال کرد.

رهبری تشکیلات بهائیت در پیام سرتاسر توهین و کم سابقه خود علیه جمهوری اسلامی بخاطر برخورد با متصرفان اراضی ملی، مبلّغان تشکیلاتی و کادرسازی غیرقانونی بهائیت در ایران، ضمن ظالم خطاب کردن جمهوری اسلامی اعلام کرده : «گزارشات دریافت شده از سرزمین مقدس ایران نمایانگر تشدید بی عدالتی و ظلم بی امانی است که پیروان حضرت بهاءالله در آن خطه مبارکه از زمان تجلی اولین فروغ آفتاب حقیقت که از افق آن کشور بردمید تا به امروز با آن مواجه بوده اند. این اخبار حاکی از انواع مختلف تبعیض و تعرض به ابتدایی ترین حقوق شهروندی بهائیان اعم از دستگیری بی گناهان و فشارهای شدید بر آنان، هتک حرمت و حمله به خانه های شخصی، غصب املاک و اموال و تخریب منازل و… است.»(1)

نهاد رهبری سازمان بهائیت، جمهوری اسلامی را متهم به ظلم، تعصبات جاهلانه و کینه های دیرینه کرد و ارائه مستندات از قانون شکنی عده ای بهائی را نشر اکاذیب و مفتریات دانست. تشکیلات بهائیت همچنین از آثار مخرب هوچی‌گری اش بر افکار جهانیان و زمینه سازی برای ترویج بیشتر بهائیت سخن گفت و تخریب سه ویلای غیرمجاز بهائی در مازندران را نمادی از ظلم های وارده به بهائیان دانست!

اما با توجه به اینکه بازداشت عوامل تبلیغ تهاجمی و کادرسازی بهائیت در ایران، با هشدار قبلی قانونی صورت گرفته (2) و جنجال آفرینی بهائیت در ماجرای روشنکوه تنها بخاطر تخریب سه ویلای غیرمجاز بهائیان بوده؛ در پاسخ به موضع گیری بسیار تند تشکیلات بهائیت علیه حاکمیت ایران می گوییم:

اول: تشکیلات بهائیت در حالی تخریب سه ویلای غیرمجاز را به باور بهائی آنان ربط داد که تا کنون هزاران هکتار از منابع و اراضی ملی از دست متصرفان بدون توجه به عقاید آنان آزاد شده است. با این حال چگونه بیت العدل که به نصّ و تأکید پیشوایان بهائی باید تابع قانون و اوامر حکومتی باشد،(3) به جای محکومیت اتباع قانون شکنش، به دفاع از آنان می پردازد و با هولوکاست سازی دروغین، درصدد ایجاد مصونیت برای اتباعش در ایران است!

دوم: بر خلاف سیاه نمایی تشکیلات بهائیت، هزاران بهائی در ایران آزادانه به زندگی، کار، تحصیل و پیشرفت در ایران مشغولند و حتی شرکت ها و اصناف بزرگی هم در اختیار دارند. با این حال هیچ گاه منازل مجلل، شرکت ها و اصناف بزرگ بهائیان بخاطر عقیده تخریب، مصادره و تعطیل نگشته (4) و در مقابل اموال هیچ متخلف، متصرف، مجرم و قانون شکنی هم بخاطر عقایدش محترم شمرده نمی شود.

سوم: تشکیلات بهائیت واکنش بهائیان در برابر ظلم های ادعایی به بهائیان را دعا در حق ظالم دانست و دین را سبب اتحاد، دوستی و نه نفاق و اختلاف دانست. اما این ادعای تشکیلات بهائیت در حالیست که به جای دعا، در طول همین پیام، انواع و اقسام توهین و تهمت ها را نثار جمهوری اسلامی (بخاطر اجرای قانون) کرده و نتوانسته خوشحالی خود از سیاه نمایی دروغین و نفرت پراکنی علیه ایران در مجامع بین المللی را پنهان دارد!

آری؛ اگر به گفته شما نماد ظلم جمهوری اسلامی عدالت در تخریب سه ویلای غیرمجاز و دستگیری شبکه های تبلیغ تهاجمی علیه کودکان مسلمان است، همان بهتر که شما آن را ظالم بدانید.

البته تند شدن لحن تشکیلات بهائیت یک دلیل دیگر هم دارد و آن اینکه به نظر میرسد دستگیریهای اخیر که در حوزه نفوذ مهره های بهائی در نهادهای آموزشی و … انجام گرفته، آنقدر برای تشکیلات مهم بوده است که جیغ بنفش آنان را در آورده است. تشکیلات بهائیت باید باور داشته باشد که ملت بزرگ و مسلمان ایران از این تشکیلات و پیروان آن در ایران اسلامی به هزار یک دلیل متنفر است.

پی‌نوشت:

1- نهاد رهبری بهائیت بیت العدل خطاب به بهائیان ایران، مورخ: 1 شهریور 1401.

2-خبرگزاری صدا و سیما، تیتر خبر: رفع تصرف اراضی ملی روشنکوه بخش چهاردانگه ساری، کد خبر: 2888927، تاریخ انتشار: 10 آبان 1399.

3- ر.ک: حسینعلی نوری، اقدس، نسخه‌ی الکترونیکی، ص 93، بند: 95.

4- به عنوان نمونه بنگرید به مقاله: شرکت پارس آزما نمونه ای از فعالیت اقتصادی بهائیان