شهید طالبیان

شهید محمد طالبیان[1] در راستای مقابله با ترویج بهائیت در زمان طاغوت اقدام به نوشتن مطالبی در نقد و رد بهائیت کردند. در این اثر به بررسی سیر تاریخی شکل گیری بهائیت، نقد افکار و عقاید رهبران این تشکیلات و  نقش استعمار در تشکیل و تقویت آن پرداخته و از سوی دیگر با استفاده از آیات و روایات قائمیت و وجود امام عصر ارواحنا له الفداء را اثبات کرده اند. این مطالب به صورت دست نوشته در دفترچه ی یاداشت های شهید با خطی زیبا و مرتب نگاشته شده است. متاسفانه این اثر ارزشمند ناتمام مانده است. آخرین جملات این یاداشت ها  این است: « نظر به هدف خاص این نوشته در اینجا برخی از موارد تصدیق و اقرار رهبر اهل بها میرزا علی محمد شیرازی را یادآور می شویم شاید روشنی بخش بهائی صاحبدلی گردد:»

بنیاد حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس با همکاری حوزه علمیه خواهران همدان تصمیم به چاپ و نشر این اثر دارد که ان شاء الله در آینده ای نزدیک این اثر ارزشمند در دسترس جامعه قرار گیرد.

با تشکر از خ.ک

 

[1] – شهید محمد طالبیان از مبارزین قبل از انقلاب بوده که بارها توسط رژیم ستم شاهی به زندان افتاده است. وی در یکی از همین مقاطع هم سلولی و هم زندانی مقام معظم رهبری بوده است. ایشان بعد از پایان دفاع مقدس در سال 1370 در مبارزه با ضد انقلاب و منافقین در غرب کشور به همراه عده دیگر از رزمندگان شهر نهاوند مفقود الاثر گردیده است.