فرقه پژوهی

همانطور که می دانیم وجود رسانه در دنیای امروز از اهمیت زیادی برخوردار است .به طوریکه در تحولات داخلی و خارجی و وقوع خیلی از اتفاقات و حوادث نقش مهمی داشته. برخی از گروه ها و دولتها  در جریانات سیاسی و اجتماعی با ظرفیت هایی که در دست دارند به عنوان سرمدار  خیلی از حوادث  در دنیای امروز شناخته می شوند. به جرات می توان گفت رسانه با صمیمی ترین مسائل زندگی مردم اجین شده و تا حدود زیادی قدرت کنترل ذهن  و احساسات افراد را در دست گرفته.

با پیدایش تکنولوژی های نوین اطلاع رسانی، امروزه دیگر رسانه در انحصار یک جریان خاص نیست. یکی از این تکنولوژی ها و رسانه ها گوشی های هوشمند و ماهواره ها و… است که این قابلیت را ایجاد کرده است هر فردی به واسطه تلفن همراه خود بتواند عملاً تبدیل به یک کاربر فعال رسانه ای موثر در تولید محتوا طبق ذائقه و ذهنیت فکری صحیح یا ناصحیح و مقاصد سیاسی و اجتماعی اش در جغرافیای محل زندگی خود باشد.

یکی از فرقه هایی که به راحتی با فضای رسانه و در کمال امنیت توانسته سوداگر ایجاد ناامنی ها و مبارزات با نظام باشد فرقه دراویش مخصوصا معاندین خارج نشین همچون مصطفی ازمایش و یاران او می باشد.با بررسی در عقاید صوفیه کاملا مشخص است که انان باید رویه صوفی گری و دوری از سیاست و امور سیاسی را در پیش گیرند اما این افراد کاملا خود را درگیر اخبار و احوالات سیاسی نمودند.

امروز دراویش نه تنها مسائل و جریانات سیاسی را به دقت دنبال می کنند بلکه به نمایندگی از فرقه نعمت الهیه به صورت علنی در جریانات سیاسی روز نیز مداخله می کنند.و به گرده همایی ها و نشست ها و اجلاس و کنفرانس های خبری در سایه انتشار اخبار در فضای مجازی و رسانه ها می پردازند

جریان فرقه نعمت اللهی از دراویش در بسیاری از  فضاهای  مجازی و رسانه ای خود، همسو با رسانه های بیگانه و معاند خارج از کشور، اهداف و برنامه های فرقه ای خود را در دنیای سیاست اجرا می کنند.

 انان با همکاری دشمنان داخلی و همکاری و مشارکت رسانه های معاند خارج از کشوری، به تولید اخبار دروغ و انتشار شایعات بی اساس، اختلافات درون فرقه ای خود به صورت گسترده، به سمع و نظر مخاطبین خود رسانده و دائما آن را گسترش می دهند.

یکی از اهداف  امروز فرقه نعمت الهیه این است که مرگ قطب فرقه نور علی تابنده را در سن96 سالگی غیر طبیعی جلوه دهند و قطبیت فعلی را دست نشانده نظام معرفی نمایند تا بتوانند یک کودتای زیبای رسانه ای و عملی بر علیه قطبیت فعلی انجام دهند تا او را برکنار کرده و مصطفی ازمایش خود در راس قطبیت قرار گیرد.  و در این راستا با استفاده از رسانه ها و فضای مجازی به راحتی در صدد القای چنین موضوعی در ذهن مخاطب خود هستند.

همچنین انها با استفاده از فضای رسانه و همکاری بین فرقه های دیگر در صدد شدند تا امثال وهابیان و بهائیان بتوانند آزادانه در این رسانه یاوه گویی های خود را بیان کنند و به تعبیر دیگر تریبون ازاد انها علیه نظام و تفکرات سیاسی و ترویج افکار و باور های انحرافی آنان در میان مخاطبین فارسی زبان شده اند.

بنابر اظهارات عناصر فرقه،که بیشتر شبیه نوعی جوک می باشد این رسانه ها هیچ گونه بودجه و درآمد مستقل مالی نداشته و تمامی مخارج اساسی و هزینه اداره این رسانه ها، از جیب فقرای بیچاره تامین می شود. و افتخارشان این است که برفرض پول های دراویش بیچاره را صرف پیوند دوستی و اتحاد عناصر بیگانه خارج از کشور، می کنند. و افتخار دیگرشان این باشد که با این پولها به ضیافت های شبانه خود و سفره های رنگین و سفر های زیبا و…. می پردازند.

 در این میان کانال وابسته به مصطفی آزمایش صوفی تندرو که این روزها خیلی تلاش دارد تا به تخریب نظام اسلامی بپردازد و تمام تلاش خود را در این راه به کار بسته است و  سعی دارد تا ضمن دعوت مردم به ناامنی ، به بزرگنمایی و شایعه پراکنی  و دروغ پردازی ها در راستای اهداف سیاسی فرقه خود بپردازد. اودر این میان از فضاهای مجازی همچون اینستاگرام و شبکه های مجازی و فیس بوک و یوتوب وسایت های مجازی و…نهایت استفاده را نموده که نمونه ان را در جریان ازادی محمد شریفی مقدم یکی از عناصر فتنه گلستان هفتم می توان مشاهده کرد که پس از ازادی کلیپ او در خیایان گلستان هفتم به همراه بی حجابی همسرش و در اغوش کشیدن او دراین  کلیپ در فضای مجازی نمایش داده شد. یا در نمونه دیگر تحصن ظاهری امیر لباف در جلوی مجلس لوگزامبورگ در جهت تروریسی خواندن سپاه در این مجلس و رسانه ای کردن این خبر می توان مشاهده کرد.

 با تشکر از تهیه کننده مطلب سرکار خانم” م . ا “