مسیحیت صهیونیستی

فرقه پژوهی

بررسی مجموعه اقدامات و تحرکات جریان مسیحیت تبلیغی طی چهار ماه گذشته، حکایت از تلاش حداکثری این فرقه در مسیر براندازی و حمایت تمام قد از اغتشاشات دارد. این جریان در این مسیر (به عنوان هدف کلیدی و بنیانی خود) از هیچ امری فروگذار نکرده و مجموعه اقدامات و دستورالعمل‌هایی را در راه دامن زدن به آتش اغتشاشات در دستورکار قرار داده است.‌ برخی از محوری‌ترین این تحرکات عبارتند از: انتشار اخبار جعلی و جهت‌دار در رسانه‌ها از شبکه‌های ماهواره‌ای گرفته تا فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی. بررسی‌ها حکایت از اختصاص بیش از ۵۰ درصد محتوای رسانه‌های تبشیری مانند شبکه محبت، امید جاودان، ست سون، نجات و… به موضوع اغتشاشات با رویکرد حمایتی دارد.

همراهی و حمایت سازمان‌های مهم تبشیری از اغتشاشات از طریق صدور بیانیه و اطلاعیه های هتاکانه و حمایتی توسط نهادهایی مانند حزب دموکرات مسیحی، کانون الهیات پارس و…

راه اندازی کمپین و تجمع در خارج از کشور مانند تجمع در استکهلم توسط کمپین من یک مسیحی هستم، در حمایت از اغتشاشات و هجمه به نظام.

همراهی کشیش‌ها و عناصر تبشیری فارسی زبان مانند ادوارد هوسپیان مهر، منصور برجی، فرهاد سبک‌روح و…، به واسطه صدور اطلاعیه، بیانیه حمایتی، ساخت کلیپ، انتشار پیام تصویری و… .

 

ادوارد هوسپیان مهر

ادوارد هوسپیان مهر

تلاش برای برهم‌زدن اتحاد و همبستگی ملی از طریق انتشار اخبار جعلی درباره حمایت جامعه ادیان توحیدی از اغتشاشات یا هجمه به مواضع حمایتی نمایندگان این‌جامعه از نظام و محکومیت اغتشاشات.

آموزش نبرد خیابانی و خط دهی و تدارک تجمعات و اقدامات خشونت آمیز.

بدین سان جریان تبشیر برای دیگر ماهیت تمام‌سیاسی خود را آشکار ساخت و نشان داد، مسیحیت و دین، صرفا ابزاری است برای تحقق مطامع سیاسی و ضد اسلامی آن.

البته از بدو پیروزی انقلاب اسلامی در ایران استفاده ابزاری جریان مسیحیت صهیونیستی توسط استکبار امریکائی و اروپائی در دستور کار دشمنان انقلاب بوده است و این استفاده تا کنون هم ادامه دارد .