حمایت عبدالحمید از بهائیت

جناب عبدالحمید کسی است که از تشکل غیرقانونی موسوم به “کانون مدافعان حقوق بشر” نشانی را تحت عنوان تلاشگر حقوق بشر سال ۱۳۹۳ دریافت کرد. این جایزه پیش‎تر به «عباس امیرانتظام»، «تقی رحمانی»، «حسینعلی منتظری»، «عزت الله سحابی» و «محمد ملکی» اختصاص یافته بود.
کانون موسوم به مدافعان حقوق بشر که دو محکوم امنیتی -شیرین عبادی و نرگس محمدی- در مرکزیت آن قرار دارند، علت تقدیر از این مفتی سنی‎مذهب را “تلاش های بی‎وقفه و پیگیرانه مولوی عبدالحمید برای برقراری آشتی بین اقوام و گرایش‌های مختلف مذهبی در استان سیستان و بلوچستان” اعلام کرده است. در بیانیه این کانون ضمن تعریف و تمجید مفصل از اقدامات مدنی امام جماعت مسجد مکی زاهدان، ادعا شده است که وی و اطرافیانش از جانب نظام جمهوری اسلامی تحت فشار و محدودیت شدید قرار دارند!

عبدالحمید

طی هفته  گذشته صحبتهایی کاملا مغرضانه و برخلاف واقعیات اسلام از دهان عبدالحمید مولوی بیان شده که مورد استقبال دشمنان داخلی و خارجی و شبکه های معاند قرار گرفت که صحبت های ایشان  را در چند محور مورد بررسی و تحلیل می پردازیم
یکی از محورهای صحبت ایشان تقسیم بندی انسانها به بد و خوب بوده و بابیان اینکه انسانهای بد ماندگار نیستند و انسان های خوب در طول تاریخ ، عملکرد و وجهه انان ماندگار است به نوعی روی صحبت را به رهبری و ارکان دولت جمهوری اسلامی کشانده که به اصطلاح با سیاه نمایی و ایجاد جوی مه الود با سخنان خود رهبری و همراهان ایشان را جزو افراد  بد تاریخ معرفی نماید . باید گفت جناب عبدالحمید آن کسی که نام و چهره بد از خود در تاریخ به جا می گذارد . شمایید . شمائید که با پول رهبران وهابی مردم اهل سنت را به مقابله با نظامی هدایت میکنید که بیشترین خدمت را به آنها کرده است . شمائید که با پپول سعودی تلاش دارید منویات رهبران سعودی که همانا ایجاد آشوب و اغتشاش و سلب امنیت برای عموم مردم را هدف قرار داده اند به اجرا بگذارید . حتی نادیده گرفتن شرع و فتوای علما اهل سنت را در غائله اخیر رویه مجاب کردن مردم برای ورود به مقابله با نیروهای امنیتی قرار دادید . شما تلاش کردید که از تریبون امامت جمعه برای به خیابان کشاندن جامعه اهل سنت استفاده کنید . هیچ توجه کردید که دلار سعودی  به مردم اهل سنت عراق سوریه و حتی افغانستان چه کرده است . آنموقع که داعش با پپول سعودی و فرماندهی امریکا مردم اهل سنت عراق . سوریه را قتل عام میکرد کجا بودید که آدم بد و خوب را معرفی کنید . البته از شما جز این هم انتظار نیست دلار سعودی بدجوری به مزاجتان مزه کرده است .

محور بعدی سخنان عبدالحمید این بوده که بنده اگر قدرت را به دست بگیرم زندانیان سیاسی آزاد خواهند شد و از همگی استفاده خواهم کرد و در ادامه صحبتهایش گفتند ازادی فرقه ها علی الخصوص بهائیت و سایر فرقه ها و حتی فرقه هایی که خدا را قبول ندارند را ایجاد می کنم و اینکه برای تمامی آنان حقوق شهروندی قائل خواهم شد. در جواب باید گفت جناب عبدالحمید اولا شما که دائم حرف از سادگی و زهد می زنید چرا در ارزوی وصال قدرت دائم جزع و فزع می زنید و در حال خیال پردازی برای بیان برنامه های خود  بعد از قدرت هستید و دوم اینکه شما خودتان بهتر می دانید وجود زندانیان سیاسی در هرکشوری مرسوم و جزو قوانین هر کشوری می باشد زیرا برای رسیدن به ثبات اداره کشور و عدم ایجاد تنش در کشور و گاها کوتاه شدن دست های معاندین بخاطر همراهی و همفکری با این زندانیان سیاسی باید حتما طبق قوانین با انان بر خورد کرد و اینکه شما در همان اداره مسجد مکی وامورات مربوط به ان مانده اید و دائم بین علمای خود جنگ و ستیز و ..دارید و حتی برادر خانم شما بخاطر رفتارهای تزویر گرانه و مستبدانه شما جزو منتقدان سرسخت و اصلی شما محسوب می شود. از سویی شما که درباره تفکرات کفر امیز فرقه بهائیت یا سایر فرقی که خدا را قبول ندارند مثل شیطان پرستی از نظرات و فتوای تمام علمای اهل سنت بر تایید کفر امیز بودن این فرقه ها  با خبرید و چگونه دم از حمایت اینان می زنید به نظر می رسد خود شما هم باید مورد تفتیش عقاید قرار بگیرید که از چه سویی سنگ انها را به سینه می زنید.

محوربعدی صحبت ایشان اینکه دائم خود را خیر خواه رهبری و نظام و مردم معرفی می کند و در ادامه صحبت های خود به بیان این نظر می پردازد که قدرت دینی از قدرت مذهبی باید جدا شود یعنی اینکه عالمان دینی و رهبری باید هدایت مردم و قدرت سیاسی را رها کرده و فقط به امور دینی بپردازند.جواب اینکه جناب عبدالحمید شما که ادعای نصیحت و پند و دلسوزی برای رهبری و نظام و مردم را دارید چرا بارها دست رد بر سینه رهبری زده و سخنان و حرف های رهبری را گوش نداده و از مقام رهبری و ولی امر مسلمین در مملکت اسلامی تخطی کرده و بارها با سخنان تند و تفرقه افکن مقابل ایشان ایستاده و یا پشت گوش انداخته اید.و مسئله بعدی اینکه شما که قائل به نظریه جدایی دین از سیاست هستید (سکولاریسم) آیا خودتان قبول دارید که خیلی از صحبت‌های شما که در نماز جمعه گفته شده تمام جنبه سیاسی و جنبه تفرقه افکنانه و دخالت در امور سیاسی و اداری کشور را داشته اگر شما عالم مذهبی هستید پس چرا سخنان سیاسی میزنید پس شما به امور دینی خود بپردازید و دائم در مسائل سیاسی کشور سرک نکشید و هیزم به اتش نیفکنید و از امور عرفی و قانونی و شرعی  کشورکه فرقه های بهائیت و تصوف و عرفان ها نوظهور و شیطان پرستی را که مرتد دانسته اظهار نظر ننموده و وازحمایت سایر مذاهب خود داری کنید.

در جای دیگری از صحبت‌های خود به اینکه شما دنبال قدرت ثروت نیستید اشاره می‌کنید و می‌گویید چیزی از این دولت و مردم نمی خواهید در  صورتی که جناب آقای عبدالحمید مولوی مسجد لوکس مکی که با پول مردم فقیر سیستان و بلوچستان و البته دلارهای سعودی و …  دیگر تامین شده است . والبته در کنار آن استفاده از  ماشین های لوکس و محافظین که ان شالله هزینه آن را سعودیها و اماراتیها تامین نمیگنند ، چگونه میتواند توجیه عدم اقبال شما از ثروت ، کاخ نشینی ، و قدرت باشد . حداقل دیگر سخن از زندگی زاهدانه نزنید  . باور کنید جناب عدالحمید در یک مسجد ساده  بدون بادیگارد و ماشین های لوکس و بخور و بریزهای داخل مسجد برای خودتان هم می شود دلسوز مردم بود .اگر عالم مذهبی و دلسوز مردم است در میان مردم باشید و رفتار و سخنتان را زاهدانه کنید نه اینکه فقط ادعای ان را کنید و در عمل طور دیگر رفتار کنید.  سخنان شما بلافاصله مورد حمایت فرق ضاله و متصوفه از جمله بهائیت قرار گرفت .

چرا عاقل کند کاری     که باز آرد پشیمانی

با تشکر از گرد آورنده مطلب سرکار خانم م الف