صوفیه، عرفان سیاسی

فرقه پژوهی

نفاق ریشه در ترس از عدالت دارد و علامه طباطبایی معتقد است که نفاق پدیده ای مکی است زیرا از همان ابتدای ظهور اسلام بجز مومنین و کافران، عده ای منافق تظاهر به ایمان کردند و در عمل بر ضد اسلام عمل نمودند.

فعالیت منافقانه فرقه صوفیه گنابادیه با قطبیت رضاعلیشاه در اوایل انقلاب به نام عرفان اسلامی به کار خود ادامه داد و زخم تازه اى بر پیکره انقلاب مردمی ایران وارد کرد که با گذشت زمان چرک این نفاق بیرون زد و در گلستان هفتم به غده سرطانی تبدیل شد تا شاهد فرقه انحرافی متعصب و پرخاش‏گری باشیم که منافقانه نقاب عرفان و دین‏دارى بر چهره داشت.

بدون شک شناخت منافق با نقاب عرفانی بسیار دشوار است و در اوایل انقلاب نیز شناخت منافقینی که با چهره به ظاهر اسلامی از اقشار مختلف جامعه از پزشک تا معلم و… یارگیری نمودند، برای عوام بسیار دشوار بود.

فرقه صوفیه گنابادیه با عقاید و باورهاى عجیب و دور از منطق خود، همواره براى انقلاب مردمی ایران دردسر ساز بود و با فتنه‏ انگیزى‏ پى‏ درپى، مشکلات زیادى برسر راه نیروهای انتظامی و امنیتی پدید آورد زیرا با نقاب عرفانی توانسته بود به روی اقشار خاص جامعه از جمله وکلا، پزشکان و معلمین سرمایه‌گذاری کند.

از اوایل انقلاب تاکنون نیروهای انقلابی در مراحل مختلف برخوردهاى متفاوتى با پیروان این فرقه انحرافی داشتند و ضمن بیان انحرافات آنها و برخى مسایل دیگر، توانستند نقاب از چهره آنها بردارند و گروهى بى غرض از این فرقه انحرافی را از سراشیبى سقوط نجات دهند.

باتوجه به اهمیت موضوع گلستان هفتم و آغشته شدن دستان حمید و فرزانه قره حسنلو به خون شهید روح الله عجمیان و نمایان شدن چهره شیطانی، تجزیه و تحلیل خروجی عرفان سیاسی فرقه صوفیه گنابادیه ضرورت پیدا کرده است و باید انحرافات این فرقه برای عوام و خواص تبیین شود.

حال که با رد خون های شهدای گلستان هفتم و شهدای اغتشاشات اخیر خروجی تفکرات فرقه صوفیه گنابادیه بر همگان ثابت شده این سوال در ذهن نقش بسته که چرا نباید با برخورد علی گونه و قاطعیت کامل، چشم فتنه را کور کرد و این منافقین را به اشد مجازات رساند تا شاهد پایان فتنه‌گری و خون ریزی خوارج زمان باشیم؟!

أیُّها الناسُ! فَإنّى فَقَأتُ عَینَ الفِتنَه ولَم یَکُن لِیَجَتَرى‏ءَ عَلَیها اَحَدٌ غَیْرى بَعدَ أن ماجَ غَیْهَبُها وَاشْتَدَّ کَلَبُها؛ اى مردم! این من بودم که چشم فتنه را در آوردم و کسى جز من جرأت چنین کارى را نداشت؛ آن‏گاه که امواج تاریک فتنه در همه جا گسترده و به آخرین درجه شدت رسیده بود.

قطعا خون پاک شهدای گلستان هفتم و شهید عجمیان ریشه فرقه صوفیه گنابادیه را خواهد خشکاند و اکنون می‌‌بینید که چیزی جز ذلت و خون ریزی نصیب این فرقه انحرافی نشده است و نقاب از چهره عرفان شیطانی آنها برداشته شده است.