وطن فروشی

فرقه پژوهی برداشت از بهائیت در ایران

در اغتشاشات مهر و آبان سالجاری سلبریتی ها نشان دادند که وطنشون چقدر قیمت داره. متاسفانه بدون حتی نیم نگاهی به آنچه دشمنان مردم بدنبال آن بودند، خواسته یا ناخواسته ابزار دست دشمنان شدند. در کدام کشور این رفتار رو سراغ دارید سلبریتیها در کشورها در اروپا، امریکا، و حتی آسیا یک نگاه جامع به منافع ملی دارند و رفتارهای خود را با این منافع ملی در مقابله با هر گونه حادثه ای دنبال میکنند. حتی حضور در تورنمنتهای ورزشی و فرهنگی هم با نگاه به منافع ملی انجام میگیرد و چه ساده لوحند سلبریتی های ما، که با ارزانترین بها حاضرند وطن خود را در معرض فروش قرار دهند. راستی هویت ملی چه میشود آیا میتوان برای این نابخردان کج فهم هویت ملی تعریف کرد؟ اگر سلبریتی های کشورمان درک درستی از وقایع سیاسی و اهداف شوم غرب داشتند، فریب فضای مجازی را نمی خوردند و با استوری های مختلف، جوانان و نوجوانان این کشور را تشویق به آمدن به کف خیابانها و تخریب اموال عمومی نمی‌کردند. این خلأ امنیتی به وجود نمی‌آمد که دشمن بتواند از این خلأ برای حمله به شاهچراغ استفاده کند.‌

شبکه ‌اجتماعی ‌اینستاگرام یکی ‌از ‌شبکه های اجتماعی ‌پر کاربرد ‌در ‌سال های اخیر‌ است که ‌در ‌میان ‌سلبریتی‌ها ‌طرفداران ‌زیادی پیدا کرده است. بسیاری ‌از ‌سلبریتی‌های ‌ایرانی نیز ‌از ‌این ‌شبکه اجتماعی، ‌برای ‌ارتباط ‌با ‌مردم ‌و ‌طرفدارانشان استفاده‌ می‌کنند.‌ آنها از ‌طریق ‌این ‌شبکه، ‌با‌ به‌ اشتراک ‌گذاشتن‌ تصاویر، ‌اخبار‌ و ‌نظرات ‌خود ‌با‌ مخاطبانشان ارتباط‌ مستقیم ‌برقرار می‌کنند. امکان ‌دسترسی‌ آسان ‌به ‌سلبریتی‌ها ‌از ‌طریق ‌شبکه ‌اینستاگرام، ‌باعث‌ توجه ‌بیشتر‌ عموم ‌جامعه ‌و ‌هواداران ‌به‌ ایشان ‌شده است.

با توجه به ویژگی بیان شده و فرصت های ایجاد شده در ایران، برخی از دشمنان همواره سعی دارند که از این امکانات علیه نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند. متأسفانه به دلیل شوق بی حد و اندازه برخی از سلبریتی‌ها برای گرفتن تابعیت کشورهای اروپایی و یا کشور آمریکا و کانادا دشمنان ایران برای دادن تابعیت به این افراد شروط مختلفی از جمله تلاش برای منافع آنها را به آنان پیشنهاد می‌دهند و این افراد برای گرفتن تابعیت، ناگریز دست به هر اقدامی می‌زنند، تا جایی که برخی از این سلبریتی‌ها، پیج‌های خود را که دنبال کننده‌های میلیونی دارد، در اختیار سازمان‌های جاسوسی مثل موساد و سیا قرار می‌دهند و یا اینکه با نشر اخبار دروغ و جعلی، ذهنیت جوانان و نوجوانان ایران را نسبت به نظام جمهوری اسلامی ایران تغییر می‌دهند.

به عنوان مثال، علی کریمی در اغتشاشات اخیر، هم در توییتر و هم در اینستاگرام با نشر اخبار دروغ و جعلی سعی کرد که جوانان و نوجوانان کشور را برای اغتشاش و تخریب اماکن عمومی به خیابان‌ها بکشاند که این اقدام منجر به ریختن خون افراد بی‌گناه توسط برخی از افرادی که توسط گروهک های تجزیه طلب کومله و جیش الظلم تجهیز شده بودند شد.

افرادی مانند علی کریمی و برزو ارجمند، احسان کرمی، الناز شاکردوست، ترانه علیدوستی و …  که در وقایع اخیر، در فضای مجازی دست به فضاسازی علیه کشور و نیروهای مسلح زدند و گویی که سخنگوی دولت آمریکا و انگلیس و یا گروهک‌های تجزیه طلب کومله، پژاک، پاک، جیش الظلم در ایران هستند و با همراهی با موج ضد انقلاب، مانند فتنه سال ۸۸ مردم را به آشوب خیابانی فراخواندند.

از جمله اقدامات ضد ایرانی آنها این بود که در سال 98 و بعد از آنکه خبر سقوط هواپیمای اوکراینی آمد، این افراد همراه با جماعتی از منافقان و مزدوران و معاندان نظام از جمله سفیر خبیث انگلیس، با حضور در تجمعات اندک خیابانی که توسط عده‌ای از افراد فریب خورده برگزار می‌شد و به زعم خود قصد سقوط نظام را داشتند، همراه شدند.

این اتفاقات به اضافه خبر ارتباط برخی از این سلبریتی‌ها ضد میهن با سفارتخانه‌های اروپایی در یک سال گذشته، بارها مطرح شده و این امر سبب شده است که بسیاری از هنرمندان متعهد به نظام و انقلاب اسلامی، علیه این وطن فروشان و مدیرانی که به آنها پر و بال و اجازه کار و فعالیت می‌دهند، موضع بگیرند و خواهان آن شوند که دیگر هرگز این افراد خیانت پیشه، اجازه هیچ‌گونه فعالیت فرهنگی و هنری در کشور را نداشته باشند.(1)

حالا این سوال در ذهن مردم ایران زمین نقش بسته آیا این دست افراد را میتوان بعنوان چهره شاخص و یا کنشگران مدنی نامید یا اینکه اینها هم دنبال منافع خود هستند؟

یا اینکه بعد از روشنگری در جامعه و شفاف شدن نیات شوم سرویسهای اطلاعاتی دشمنان انقلاب آیا حاضرند به همین صورت در محضر مردم عذرخواهی نمایند؟

کسانی که نام خود را سلبریتی گذاشته و سر در آخور این مردم دارند چگونه میتوانند با یک حرکت اعتراضی مردم را تشویق به حضور در خیابان و اقدامات خشونت طلب نماید؟ آیا مدافعان امنیت از این مردم نبودند؟

صدای مردم ایران زمین در روز سیزده آبان و تشییع شهدای عرصه امنیت را در سالگرد پیروزی انقلاب یوم الله 22 بهمن با رساءترین و شفافترین شعارها تنظیم و ارائه شده و خواهد شد. آیا فریاد ها را شنیدید  یا اینکه این فریادها را مردم نمیدانید!!! یا اینکه از نظر شما مردم همانهائی هستند که با شما همصدا هستند.

پی‌نوشت:

1- سینما پرس، «انتقاد به جفای مدیریت کلان فرهنگی در حق نیروهای باورمند به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی»، کد خبر: 120665، ۱۹ اسفند ۱۳۹۸.