مجمع مشورتی یارسان

فرقه پژوهی

با شهادت نادر بیرامی (شهید مدافع امنیت در شهرستان صحنه) جریان یارسان وارد مرحله دوم از اقدامات خصمانه برای ایجاد ترس و ارتکاب قتل های برنامه ریزی شده جهت شعله ور نگه داشتن اهداف شوم خود شد.

از جمله فرقه هایی که دشمنان در غرب کشور حساب ویژه‌ای روی آنها باز کرده‌اند جریان یارسان است، این فرقه که در برهه‌های مختلف از آب گل آلود برای خود ماهی می گیرد در تاریخ ۲۷ آبان و ۴ آذر تلاش کرد با ایجاد تجمع خودی نشان دهد، و خوراک رسانه‌های معاند را هر چند کوتاه زمان  فراهم نماید.

تجمع اول این جریان به بهانه بیست و یکمین سالگرد خلیل عالی نژاد در شهرستان صحنه کلید خورد و با شعارهای ساختار شکنانه شروع شد و با شهادت شهید نادر بیرامی مسئول اطلاعات سپاه این شهرستان به پایان رسید.

با شهادت نادر بیرامی جریان یارسان وارد مرحله دوم از اقدامات خصمانه برای ایجاد ترس و ارتکاب قتل های برنامه ریزی شده جهت شعله ور نگه داشتن اهداف شوم خود شدند.

اعضای این فرقه با تهدید بازاریان، اعتصاب زوری، بستن خیابان و از این قبیل حرکات تلاش کردند فضای شهرستان صحنه را به نحوی مدیریت کنند که در ۴ آذر جنگ داخلی صورت گیرد و در مقابل دشمنان کمین کرده از اقلیم کردستان عراق از این فرصت استفاده و به داخل کشور نفوذ کند تا به اقتدار ملی و داخلی خدشه وارد شود.

همواره هدف قرار دادن اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و کشاندن آشوب به جامعه یک آرزوی دیرین برای مجمع مشورتی یارسان بوده و این مسئله بارها توسط این فرقه ضاله به بهانه‌های مختلف برای تهیه خوراک خبری اربابان مجمع محقق شده است تا دلار و بودجه‌ای خاص از خارج برای این جریان معاند اختصاص یابد.

آنچه که در هفته اخیر در برخی خیابان‌های صحنه در قالب همین پروژه نخ نما و شکست خورده شکل گرفت شاید بتوان آخرین تلاش برای زنده نگه داشتن مجمع مشورتی یارسان نام برد که صحنه‌گردانان این مسئله با فراخوان اعتراضات برای ۴ آذر همزمان در داخل و خارج کشور تلاش داشتند تا شاید یک حرکت پرمایه و قدرتمند را ساماندهی کنند، اما خوشبختانه روز گذشته وضعیت کاملاً عادی بود و این شکست را می‌توان به‌عنوان پیچیده شدن طومار اغتشاشات مجمع مشورتی یارسان دانست که دلار و بودجه‌ای برای این فرقه یا جریان ضاله در پی نداشت.