فرقه پژوهی

چرا این دو رسانه زرتشتی که ادعای اندیشه نیک و گفتار نیک و کردار نیک دارند، برای مرگ مهسا امینی، اشک ریختند و ریخت و رَخت عزا به خود گرفتند، اما برای زنان و کودکان شهید در شاهچراغ، واکنشی نشان ندادند؟

پس از درگذشت مهسا امینی یک هجمه‌ همه جانبه از سوی رسانه‌های جبهه جهانی شیطان علیه جمهوری اسلامی ایران صورت گرفت. این در حالی است که به گزارش سازمان پزشکی قانونی، مرگ مهسا امینی در اثر ضربه‌ی مأموران انتظامی نبوده؛ بلکه این دختر، از قبل بیماری زمینه‌ای داشته است. به هر روی، حتی اگر فرض کنیم که او توسط مأموران انتظامی کشته شده باشد، در اصل قضیه (هجمه‌ ناجوانمردانه رسانه‌های جبهه جهانی شیطان علیه نظام) تفاوتی ندارد.

در فرانسه پلیس هر روز معترضان را زیر مُشت و لگد می‌گیرد. کافی است عبارت Traitement violent de la police française avec des manifestants را جستجو کنید. در آمریکا، پلیس اگر به کسی فرمان “ایست” بدهد و آن شخص مقاومت کند، پلیس حق دارد به او تیراندازی کند. کافی است عبارت American police shooting to the suspect را جستجو کنید. اما رسانه‌های اروپایی و آمریکایی یا چنین حوادثی را گزارش نمی‌کنند، یا خبر آن را منتشر می‌کنند و به راحتی از کنار آن می‌گذرند. فقط تعداد بسیار اندکی از رسانه‌های مستقل و آزاد، برخورد خشن پلیس فرانسه با معترضان را پوشش خبری می‌دهد. در حالی که اگر چنین اتفاقی در ایران بیافتد، موجی از هجمه‌ها و جَوسازی‌ها علیه ایران به راه می‌افتد.

چنان که دیدیم رسانه‌های بین المللی، برنامه‌های روزمره خود را قطع کرده؛ ویژه برنامه‌های اختصاصی در مرگ مهسا امینی پخش می‌کردند! حتی کار به جایی رسید که جاستین ترودو (Justin Trudeau) نخست وزیر کانادا، شخصاً در میان ایرانی‌نماهای برانداز ساکن کانادا حاضر می‌شود.

عربستان سعودی، سال‌هاست که در یمن جنایت می کند، رسانه‌های جبهه جهانی ابلیس چه می‌کنند؟ سکوت! اما اگر ایران از خود دفاع کند، یا کمترین حادثه‌ تلخی در ایران رخ دهد، همین رسانه‌ها (رسانه‌های جبهه جهانی ابلیس) به وحشیانه‌ترین صورت، به حیثیت ایران می‌تازند.

در این جنگ ترکیبیِ نابرابر، شوربختانه برخی از مدعیان وطن‌پرستی و میهن‌دوستی، در جبهه ابلیس خوش‌رقصی می‌کنند. از آن جمله اَمُرداد (تارنمای خبری زرتشتیان) که پس از مرگ مهسا امینی همسو و همندا با رسانه‌های آمریکایی، انگلیسی، صهیونیست و سعودی، به سخن‌پراکنی پرداخت. شعری در رثای دختر درگذشته منتشر کرد. پیام تسلیتِ دکتر اسفندیار اختیاری (نماینده زرتشتیان در مجلس شورای اسلامی) را هم انتشار داد. اما قابل توجه آنکه پس از حادثه تروریستی در حرم احمد بن موسی (علیه السلام) مشهور به شاهچراغ، این رسانه‌ی زرتشتی ترجیح داد که سکوت کند. حتی پیام تسلیت برخی از زرتشتیان به بازماندگان این حادثه را هم منتشر نکرد.

بِرَساد (دیگر رسانه زرتشتی) هم رفتاری مشابه اَمُرداد داشت.

اکنون جای چند پرسش است:

چرا این دو رسانه زرتشتی، که ادعای اندیشه نیک و گفتار نیک و کردار نیک دارند، برای مرگ مهسا امینی، اشک ریختند و ریخت و رَخت عزا به خود گرفتند، اما برای زنان و کودکان شهید در شاهچراغ، واکنشی نشان ندادند؟ آیا این رفتار دوگانه، نشانگر آن نیست که این رسانه‌ها دلسوز مردم نیستند و صرفاً در پی سوء استفاده از احساسات مخاطب اند؟

همصدایی و همگامی این رسانه‌های زرتشتی با رسانه‌های صهیونیست و سعودی، آیا نشانگر این نیست که ادعای میهن‌ پرستی این دو رسانه زرتشتی دروغ است؟ چگونه ممکن است کسی ادعای پاسداری از فرهنگ ایرانی داشته باشد، اما این گونه بی‌مقدار و رذالت آمیز رفتار کند؟