فرقه پژوهی

بازی تکراری دراویش مدرن با موج‌سواری روی اغتشاشات  و ترور شخصیت افراد مطرح در فرقه صوفیه گنابادیه برای به میدان آوردن فقرا  برعلیه نظام انجام گرفت .

مهسا امینی دختر سنندجی در تاریخ 22 شهریورماه 1401 بر اثر ایست قلبی در حالی که برای شرکت در کلاس‌های توجیهی درخصوص حجاب مراجعه کرده بود، درگذشت.

مرگ وی باعث واکشن‌های بسیاری در فضای مجازی و حقیقی ایران شد و کاربران شبکه‌های اجتماعی با استفاده از ابزار مختلف در این فضا احساسات خود را نسبت به این مسئله نشان دادند.

اما موضوع به همین جا ختم نشد و مثل همیشه آن های که منتظر چنین اتفاقاتی هستند دست به کار شدند تا از این آب گل آلود بتوانند حرکتی را بر علیه نظان طراحی و اجرا نمایند .

از شبکه‌های معاند خارجی در کشورهای دور و نزدیک گرفته تا صفحات مربوط به مزارسلطانی سعی نمودند دراویش را به میدان اغتشاشات کشانده و سکوت صوفیان گنابادی را بشکنند ،  و چه کسانی بهتر از امثال مسعود رخشان که تاریخ مصرفش گذشته و مدت‌هاست به حاشیه رفته است.

بالاخره این فشارها جواب داد و در روزهایی که اغتشاشات رنگ باخته مسعود رخشان بخاطر ترس از ترور شخصیت و فشارهای رسانه‌ای دراویش مدرن فعالیت‌های را در راستای حمایت از اغتشاشگران شروع کرد.

به میدان آمدن امثال مسعود رخشان آن هم بعد از اغتشاشات نشان از رفتار دوگانه بر اثر فشارهای رسانه‌ای و ترس از ترور شخصیت توسط دراویش مدرن است و قطعا نمایانگر پشت پرده‌هایی است که بعدها با فشار و ترور شخصیت رسانه‌ای بیشتر خودنمایی خواهد کرد.