فرقه پژوهی

ماموستا عبدالرحمن خدایی، روز شنبه 14 آبان در جمع طلاب اهل سنت و جمعی از فعالان سیاسی شهرستان بانه به سخنان تفرقه افکنانه روز جمعه خطیب مسجد مکی زاهدان به شدت واکنش نشان داد.

ماموستا عبدالرحمن خدایی امام جمعه شهرستان بانه اظهار کرد: ملت ایران از هر دین و مذهبی زندگی مسالمت آمیزی در کنار همدیگر دارند و تاکنون هیچ کسی نتوانسته اند که بین آنها اختلاف ایجاد کند.

این عالم اهل سنت ادامه داد: دشمن همواره برای ایجاد شکاف در صفوف مسلمین مسئله شیعه و سنی را مطرح می کند، لذا ما باید هوشیار باشیم و بدانیم چه بر زبان خویش می آوریم. بنابراین نباید با سخنان خود زمینه سوءاستفاده دشمنان این آب و خاک را فراهم آوریم زیرا خروجی این سخنان انسجام شیعه و سنی را برهم می زند.

تفرقه

ماموستا خدایی تصریح کرد: ما مردم اهل سنت و تشیع با هم نه تنها مشکلی نداریم بلکه برادروار باهم زندگی می کنیم، اما سخنان برخی از عالمان دینی باعث می شود که این برادری و انسجام مخدوش شود که این همان برنامه دشمنان وحدت جهان اسلام است.

این عالم اهل سنت تاکید کرد: متاسفانه روز گذشته مولوی عبدالحمید در خطبه های نماز جمعه سخنانی به زبان آورد که نه تنها بوی تفرقه می دهد بلکه به نوعی تمامیت ارضی کشور و نظام را زیر سؤال می برد و به نوعی تهدید امنیت ملی کشور محسوب می شود.

امام جمعه شهرستان بانه افزود: بیان این سخنان از تریبون نماز جمعه به نوعی تشویق مردم به اغتشاش و قانون گریزی است و باید گفت که این سخنان نقشه های دشمنان را برای اجرا تسهیل می کند.

ماموستا خدایی گفت: در هفته های اخیر دشمنان با تمام توان آشوبگران و قانون شکنان را رسما و علنا حمایت کرده اند و در داخل نیز برخی با بیان سخنان خود زمینه سوءاستفاده بیشتر دشمنان و بدخواهان را فراهم می آورند که این امر خیانت به کشور و وطن محسوب می شود.