فرقه پژوهی

فتنه جدید فرقه صوفیه گنابادیه با اسم رمز جدید در حال کلید خوردن است و قطعا در آینده نزدیک شاهد اتفاقات خاصی در شاخه‌های این فرقه خواهیم بود.

اگر در چند هفته اخیر کانال مزارسلطانی را دنبال کرده باشید حتما این سوال در ذهن شما نقش خواهد بست که هدف از تکرار واژه بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَتْ چیست؟!

پله اول

بیایید به یک تجریه تاریخی نه‌چندان دور مراجعه کنیم. تقریبا ۵ سال پیش آخرین روز بهمن ۹۶ خورشید داشت غروب می کرد که «گلستان هفتم» بستر حوادث تلخی شد که نام این کوچه در خیابان پاسداران را تاریخی کرد تا لکه ننگی بر پیشانی مدعیان تصوف و عرفان نقش ببندد.

 

پله دوم

در بحبوحه آشوب‌های مجازی گروهک معاند مجذوبان و سواری گرفتن سرویس‌های جاسوسی از آنها مبنی بر اعتصاب غذای نورعلی تابنده، کانال مزارسلطانی رسماً به شایعات پایان داد و نسبت به این موضوع واکنش نشان داد تا امروز بتوان به راحتی مهربطلان به بازی جدید آنها زد.

 رشد قارچ گونه کانال های فرقه صوفیه گنابادیه و ماموریت هماهنگ آنها با محوریت ایجاد التهاب، تحریک به هجوم در گلستان هفتم و ایجاد ناامنی و آشوب از طریق انتشار اخبار جعلی باعث حاشیه رفتن کانال مزارسلطانی و تولد خبرگزاری مهر تابنده و مزار بیدخت شد تا از آن پس در یک چرخش ۱۸۰ درجه‌ی شاهد تغییر رویکرد کانال مزارسلطانی باشیم.

رسانه مزارسلطانی به صورت چراغ خاموش در اولین اقدام خود با جعل کردن آدرس کانال مزار بیدخت و خبرگزاری مهر تابنده به فعالیت خود ادامه داد و به تشکیل کانال های مختلف پرداخت و این موضوع باعث واکنش شدید شاخه دیگر این فرقه شد.

در این بین کانال و صفحات فیک در اینستاگرام و تلگرام در تحقق عملیات خشونت‌بار دراویش نقش پررنگی داشتند و بعضی از سرویس‌های جاسوسی روی این مهره های اجیر شده حساب کرده بودند.

این کانال و پیج ها به صورت شبانه‌روزی فعال بوده و ادعای غیر واقع مختلفی می‌کردند تا عملا کار از دست بزرگان صوفیه گنابادیه خارج شد و شاهد تأسیس خبرگزاری مهر تابنده و مزار بیدخت توسط نورعلی تابنده شدیم و جیغ بنفش رسانه مزارسلطانی شنیده شد.

بعد از سنگ روی یخ شدن مزارسلطانی و بی‌محلی بزرگان فرقه به آن، این رسانه ترجیح داد بی‌سر و صدا، فتیله تمام بافته‌های خود را پایین بکشد و….