فرقه پژوهی

رهبر معظم انقلاب(زیدعزه): امروز، آن‌ دستی‌ که‌ امریکا علیه‌ وحدت‌ تجهیز کرده‌، دست‌ پلید وهابیت‌ است‌. این‌ را صریح‌ به‌ مردم‌ بیان‌ کنید؛ پرده‌پوشی‌ نکنید.

وهابیت

ضمن تبریک و تهنیت میلاد مبارک پیامبر رحمت و امام صادق(صلوات الله علیهم) و ایام هفته وحدت، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران یکی از راهبردهای اصلی خود را بر پایه وحدت میان شیعه و سنی تعریف نموده است؛ این دوراندیشی امام خمینی(ره) و استمرار سیاست توسط رهبر معظم انقلاب (دام ظله العالی) ابتکار عملی برای زمینه سازی تمدن نوین اسلامی گشته و دلهای مسلمین را خشنود نموده‌است. از سویی دیگر دشمنان وحدت اسلامی همواره در تلاش بوده‌اند با ایجاد تفرقه میان پیروان این دو مذهب در کشورهای اسلامی؛ خصوصا در کشور عزیزمان، اقتدار اسلام و نظام اسلامی را زیر سؤال برده و اهداف تجزیه طلبانه خود را محقق سازند. همانگونه که نسبت به بیانات رهبر معظم انقلاب مطلع هستیم؛ مقصود از وحدت اسلامی این نیست که فرق اسلامی اعم از شیعه و سنی، موظف و مجبورند که از عقیده خود دست برداشته و به عقیده سومی یا به عقیده طرف مقابل گرایش پیدا کنند، بلکه بدان معناست که شیعه و سنی نقاط مشترک و نقاط اختلاف و افتراق دارند. لذا پیام وحدت این است که مسلمانان بر اساس مشترکات با هم متحد شوند و با یکدیگر دشمنی نکنند.

ایشان در فراز دیگری از بیانات خویش مصداق دشمنی را تصریح فرموده‌اند: «امروز، آن‌ دستی‌ که‌ امریکا علیه‌ وحدت‌ تجهیز کرده‌، دست‌ پلید وهابیت‌ است‌. این‌ را صریح‌ به‌ مردم‌ بیان‌ کنید؛ پرده‌پوشی‌ نکنید. از اول‌، وهابیت‌ را برای‌ ضربه‌ زدن‌ به‌ وحدت‌ اسلام‌ و ایجاد پایگاهی‌ ـ مثل‌ اسرائیل‌ ـ در بین‌ جامعه‌ی‌ مسلمانها به‌ وجود آوردند، همچنان‌ که‌ اسرائیل‌ را برای‌ این‌که‌ پایگاهی‌ علیه‌ اسلام‌ درست‌ کنند، به‌ وجود آوردند. حکومت‌ وهابیت‌ و این‌ رؤسای‌ نجد را به ‌وجود آوردند تا داخل‌ جامعه‌ی‌ اسلامی‌، مرکز امنی‌ داشته‌ باشند که‌ به‌ خودشان‌ وابسته‌ باشد و می‌بینید هم‌ که‌ وابسته‌اند… وهابیت‌، بر مبنای‌ ایجاد اختلاف‌ بین‌ مسلمین‌ به‌ وجود آمده‌ است‌، الان‌ هم‌ در هر جای‌ دنیای‌ اسلام‌ که‌ نگاه‌ کنید، با پول‌ بی‌‌حسابی‌ که‌ در اختیارشان‌ است‌، مسجدسازی‌، مدرسه‌سازی‌، کتابخانه‌سازی‌ و کارهای‌ فریبنده‌ی‌ دیگر می‌کنند؛ پول‌ هم‌ که‌ چشم‌ افراد را می‌گیرد. آنها با این‌ کارها وارد می‌شوند و در طریق‌ اهداف‌ سیاسی‌ خود استفاده‌ می‌کنند که‌ البته‌ این‌، خیانت‌ قطعی‌ است‌ و اگر کسی‌ چنین‌ حرکتی‌ بکند، قطعا خیانت‌ کرده‌ است‌ و حتما بایستی‌ با او به‌عنوان‌ یک‌ خائن‌ برخورد کرد. مردم‌ را نسبت‌ به‌ این‌ قضیه‌ آشنا و متوجه‌ کنید» (بیانات رهبری در دیدار گروهی از روحانیون و ائمه جمعه و اساتید حوزه های علمیه اهل سنت – 5 دی 1368)

لذا ضروری به نظر می رسد که مسئولان با امکاناتی که نظام اسلامی در اختیارشان قرار داده، منویات رهبر معظم انقلاب را در افشای چهره خائنانه وهابیت تحقق بخشیده و دست پلید وهابیت و گروه های افراطی شیعی را در دشمنی با مسلمانان و وحدت اسلامی آشکار کرده و عداوتشان را به صراحت به مردم نشان داده و از هرگونه پرده پوشی در این مورد پرهیز نمایید.