فرقه پژوهی برداشت از بهائیت در ایران:

تشکیلات بهائیت با ساخت یک ویدئو از معلول 53 ساله بهائی، مدعی دادخواهی او به خاطر تخریب خانه اش در روشنکوه مازندران شد. این در حالیست که نه خانه او، بلکه ویلای پدرش، نه به خاطر عقیده، بلکه به خاطر تصرفات غیرمجاز تخریب شده است. اما آیا کسانی که از یک معلول ذهنی برای رسیدن به اهداف تشکیلاتی و تبلیغ خود سوءاستفاده می‌کند، بویی از انسانیت و اخلاق برده‌اند؟!

تشکیلات بهائیت با سناریونویسی و سوءاستفاده از معلول ذهنی 53 ساله بهائی، به سیاه نمایی علیه کشورمان در سطح بین المللی پرداخت. معلول ذهنی که مدعی می‌شوند خانه‌اش توسط حکومت، به خاطر باورش تخریب شده است!

تشکیلات بهائیت در اقدامی غیرانسانی و غیراخلاقی، اقدام به سناریونویسی و ساخت ویدئویی از یک معلول بهائی برای سیاه نمایی علیه جمهوری اسلامی کرد. در این ویدیئو، نامه‌ای از طرف حمیرا ثابتیان (معلول 53 ساله و دختر قوام الدین ثابتییان) خوانده می‌شود که در آن به تخریب خانه‌ای که پدرش برایش در روشنکوه ساخته بود، اعتراض می‌کند!(1)

در پاسخ به طراحی این سناریوی غیراخلاقی تشکیلات بهائیت علیه ایران و جمهوری اسلامی می گوییم:

اول: از تعداد بالای برخورد با جنگل خواری و تغییر غیرقانونی کاربری اراضی در روشنکوه مازندران (که طی پروسه طولانی به آنان هشدار داده شده بود)، کمتر از پنج ویلا متعلّق به خوش نشین‌های بهائی بود. اما تشکیلات بهائیت با بی‌انصافی و جنجال آفرینی جهانی، اقدام مسئولین ذی ربط به حفاظت از محیط زیست را به بهائی آزاری و تخریب خانه بهائیان بی‌گناه تعبیر کرد!

اگر بهائی باوری موجب تخریب ویلاهای غیرمجاز این افراد بوده، پس چرا با تصرفات غیرقانونی غیربهائیان نیز برخورد شده است؟! وقتی در یک پروسه طولانی، به خوش نشین‌ها و صاحبان ویلاهای بنا شده روی اراضی ملّی هشدار داده می‌شود و هیچ اعتنایی نمی‌کنند،(2) دیگر چه جای مسامحه باقی می‌ماند؟! مگر آنکه اعتراض تشکیلات بهائیت به علّت ممانعت از ویژه خواری اتباعش در ایران باشد!

دوم: تشکیلات بهائیت در حالی مدعی تخریب «خانه» قوام الدین ثابتیان (و نه ویلای غیرمجازش) شده بود که در گزارش اطلاعات (که از صدا و سیما به انتشار آمد)(3) تصاویر خانه و مغازه بزرگ او نمایش داده شده است. با این حال تشکیلات بهائیت که ادعای عصمت دارد، چگونه به همین راحتی وقایع را تغییر و با مظلوم نمایی و ایجاد ترحم، به دنبال نفوذ خود و تخریب نابحق چهره ایران اسلامی در افکار عمومی جهانی است؟!

چنانکه تشکیلات بهائیت در پیام خود، با افتخار به تأثیر سیاه نمایی خود علیه ایران اسلامی اشاره کرده است: «اما در این راستا اتفاقات اخیر در مازندران، که حقیقتاً ادامه ستمی است که احبای آن سامان طی سالیان متمادی متحمل بوده اند، این بار به حدی شنیع و قبیح بود که به درستی می‌توان گفت نه تنها دل مردمان ایران را خراشید بلکه خاطر اهل عالم را نیز جریحه دار کرد و بر افکار عمومی در سطح بین المللی تأثیری عمیق بر جای گذاشت.»(4)

سوم: حمیرا ثابتیان 53 ساله و معلول ذهنی که نمی تواند اسم خودش را درست بخواند، چطور توانسته به مسئولین نامه بلند بالا بنویسد و از آنان به خاطر اجرای وظیفه شان در تخریب ویلای غیرمجاز پدرش گلایه کند؟! به راستی آیا کسی که از یک معلول ذهنی برای رسیدن به اهداف تشکیلاتی و تبلیغ خود سوءاستفاده می‌کند، بویی از انسانیت و اخلاق برده است؟!

چهارم: اقدام غیرانسانی و غیراخلاقی بهائیان، تنها به سوءاستفاده از معلولان ذهنی محدود نمی شود و این فرقه و تشکیلات، سابقه سوءاستفاده از سالمندان بی‌پناه بهائی هم در کارنامه دارد. تشکیلاتی که پیش‌تر با گروگان گیری سالمندان بهائی و تیغ زدن اموال آنان، از نظارت بهزیستی بر آسایشگاه امتناع ورزید و تکریم و انتقال سالمندان بهائی به مراکز مجاز توسط ارگان‌های دولتی را به پرونده‌ای سیاه علیه کشورمان تبدیل کرد.(5)

آری! اگر ادعای مظلومیت بیش از یک قرن در ایران و مصادیق سرکوب چهل ساله بهائیت پس از انقلاب اسلامی از همین قبیل و توأم با سناریونویسی و عوام فریبی است، پس تکلیف انسان‌های آزادانه با این جریان مکار و حیله گر روشن است؛ جریانی که سیاه نمایی‌اش در ماجرای روشنکوه را مشتی از خروار کارنامه سیاه نمایی و خیانت خود به ایران و انقلاب اسلامی می‌داند: «وقایع اخیر در مازندران تبدیل به نمادی از کلیه مظالمی گردید که در سراسر آن کشور بر جامعه اسم اعظم وارد شده و می‌شود.»(6)

پی‌نوشت:

1- به نقل از کانال رسمی بهائیت.

2- خبرگزاری صدا و سیما، تیتر خبر: رفع تصرف اراضی ملی روشنکوه بخش چهاردانگه ساری، کد خبر: 2888927، تاریخ انتشار: 10 آبان 1399.

3- جهت مشاهده مستند، کلیک کنید…

4-نهاد رهبری بهائیت بیت العدل خطاب به بهائیان ایران، مورخ: 1 شهریور 1401.

5- جهت آشنایی بیشتر، بنگرید به مقاله: سوءاستفاده از سالمندان بهایی !

6- نهاد رهبری بهائیت بیت العدل خطاب به بهائیان ایران، مورخ: 1 شهریور 1401.