تشیع لندنی

فرقه پژوهی:

دشمنان اسلام و انقلاب و قدرت‌های استعماری، پس از بررسی های بسیار دقیق، نقطه قوت انقلاب را مرجعیت و اعتقادات شیعه به ویژه نسبت به امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) و ولایت فقیه و عاشورا بیان کرده‌‌اند.

قدرت‌های غربی پس از این بررسی‌‌ها، نخست، حمله فکری و اعتقادی را شروع کردند و تلاش اولیه آنها، جدا کردن مردم از امام زمان (عجل‌الله‌تعالی‌فرجه) و ولایت فقیه بود و تلاش کردند که با ایجاد جریانات باطل و حمایت از آنها، اندیشه امامت را از بین ببرند و با این اندیشه‌‌ها، مبارزه شدیدی صورت گرفت. ازجمله فعالیت های قدرت های استعماری برای مقابله با اسلام ناب وانقلاب اسلامی ایران، فرقه سازی و حمایت همه جانبه ‌از آنها است.

قدرت‌های غربی و استعمارگر برای رسیدن به اهداف استعماری، وهابیت را در عربستان و بابیت و جریان تشیع لندنی را در ایران پایه گذاری کرده است تا شکل جدیدی از تفرقه و اختلاف را در میان مسلمانان راه اندازی کند.

یکی از این جریان ها که موسوم به «شیرازی‌ها» هستند، در سه دهه اخیر با حمایت انگلیس و سایر قدرت های استعماری تلاش بی وقفه‌ای در گسترش فرقه گرایی و ترویج روش‌هایی میان شیعیان داشته تا موجب وهن مذهب تشیع و اهل بیت (علیهم‌السلام) شود که وحدت ستیزی و دامن زدن به دشمنی‌های مذهبی، یکی از خصوصیات این جریان است.(1)

مقابله و ضدیت با جریان انقلاب اسلامی و تضعیف جایگاه رهبر انقلاب، از دیگر اهداف این جریان است:

متأسفانه از یک سو، طرفداران این جریان با بیان تهمت های گوناگون اجتماعی، سیاسی و مذهبی، به تخریب جریان اصیل فقاهت و مرجعیت در تشیع می‌پردازند و از سوی دیگر با ابزارهای رسانه‌ای فراوان، مرجع خود را تنها مرجع اعلم و دارای صلاحیت مذهبی معرفی می‌کنند. مرجعیت در میان این جریان، حالت موروثی به خود گرفته است و مراجع این جریان پیش از وفات، مقدمات به مرجعیت رسیدن یکی از اعضای خانواده خویش را فراهم می‌سازند.(2)

رضایت دشمنان شیعه از اقدامات و فعالیت های تشیع لندنی

واقعیت این است که حمایت انگلیسی‌ها از این جریان افراطی شیعه نما در کنار حمایت بی شائبه از جریان افراط گرای تکفیری وهابی، یک قیچی خطرناک علیه مصالح اسلام و مسلمین به وجود آورده است و وهابیون که خود، سر در آخور انگلیس دارند و همواره با چسباندن برچسب و اتهام به شیعه، در جستجوی شاهد مثال در میان شیعیان می‌چرخند، آنچنان خوشحال شده و برای توهین و تخریب شیعیان به افعال بزرگان این جریان استناد می‌کنند که شاید تا سالها فرصت مشابهی برای تخریب چهره تشیّع در میان جمهور مسلمانان نیابند.

به عنوان نمونه، شبکه وهابی کلمه که همواره در برنامه‌های خود شیعیان، علما و مراجع تقلید را کافر می‌خواند، در خبری که در حمایت از فرقه شیرازی در کانال تلگرامی خود منتشر کرده، مدعی اعتصاب غذای حسین شیرازی در اعتراض به بازداشت خود شد.(3)

پی‌نوشت:

1- کتاب همبستگی مذاهب اسلامی، عبدالکریم بی آزار شیرازی، انتشارات امیر کبیر، ص343

2- سایت کیهان، «مبانی فکری شیعیان لندنی»، کد خبر: ۱۲۸۳۲۹، ۲۱ اسفند ۱۳۹۶

3- رجا نیوز، «رپورتاژ سنگین وهابیون سعودی و رسانه‌های لندن در تبلیغ تشیع انگلیسی/ شیعه انگلیسی به مقدسات اهل سنت توهین می‌کند، سنی آمریکایی هورا می‌کشد»، 20 اسفند 1396