فرقه پژوهی:

مصطفی آزمایش و همسرش ازجمله اولین نفراتی هستند که عَلَم مخالفت با قطبیت جذبی را بلند کردند و باعث انشقاق بزرگی در این فرقه شدند. این دونفر سال‌هاست که کینه نظام و انقلاب اسلامی را به دل داشته و تا توانسته‌اند در راه دشمنی و ضربه زدن به انقلاب اسلامی تلاش کرده و همواره در سخن و عمل این را ثابت کرده‌اند. چنانچه بارها به همراه بهائیان در کنفرانس‌های خارجی برعلیه ایران شرکت کرده و خواهان شدیدترین تحریم‌ها بر علیه مردم و دولت ایران شده‌اند.

مصطفی آزمایش

مصطفی آزمایش و همسرش شرمانه بهشتی به انحاء مختلف سعی در زیر سؤال بردن قطبیت ایشان داشتند و از بیعت با جذبی امتناع ورزیدند. به‌خاطر همین مسئله برخی از دراویش نیز با آن‌ها همراه شدند و از بیعت کردن با جذبی امتناع کردند. انشقاق و اختلاف بین پیروان و مریدان این فرقه بر سر جانشینی جذبی بالا گرفت و قطعاً یکی از مسببان اصلی این مسئله، مصطفی آزمایش شیخ مأذون این فرقه و همسرش شرمان بهشتی است، که دائماً به مسئله جانشینی جذبی دامن می‌زنند. برخی از پیروان و همراهان این دو نفر بر این اعتقاد هستند که سید علیرضا جذبی نفوذی نظام جمهوری اسلامی در این فرقه است! حرفی ساده لوحانه و خنده‌دار که حتی مصطفی آزمایش و همسرش نیز تاکنون به‌صورت مستقیم چنین مطلبی را بیان نکرده‌اند. ولی مصطفی آزمایش و همسرش سال‌هاست که کینه نظام و انقلاب اسلامی را به دل داشته و تا توانسته‌اند در راه دشمنی و ضربه زدن به انقلاب اسلامی تلاش کرده و همواره در سخن و عمل این را ثابت کرده‌اند. چنانچه شرمان بهشتی در آخرین اظهارنظرش می‌گوید: «آن توده سیاه متعفن چرکین، که 42 ساله بر خاک ما سایه شومش را افکنده و با گازهای سمی که از خودش ساطع می‌کند، خیلی‌ها را فلج کرده، مأمورانش را در این دهلیز سرازیر کرده… سلاح آن‌ها دروغ و تهمت و دشنام و خرافه گستری و مبارزه با خردورزی است، جهله، نفاقه، تهدیده، تخریبه، پوچی گری، ارعابه، شانتاژه، مبارزه با کرامت انسانیه. آن‌ها مأمورند که نگذارند روشنگری شود، نگذارند دست‌ها رو شود و جنایات ارباب‌هایشان برملا شود. مأمورند هر شمعی که روشن می‌شود را خاموش کنند. تا یک نوری می‌خواهد بتابد، سریع به آن حمله می‌کنند. صدای قهقهه گوش خراششان، فحش‌های رکیکشان در این دهلیز طنین افکنده است.

در حالی شرمان بهشتی، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی را توده سیاه متعفن چرکین می‌خواند که اولاً همکاری و همراهی خانقاه گنابادی و اقطاب این فرقه با رژیم پهلوی و ظلم و ستمی که اقطاب ایشان با کمک رژیم پهلوی در حق مردم شریف گناباد و بیدخت روا داشتند بر کسی پوشیده نیست و اسناد و مدارک آن موجود است و این مطلب لکه ننگی در زندگی سیاسی این فرقه است که هرگز این لکه ننگ از دامن این فرقه پاک نخواهد شد. ثانیاً ایشان در حالی دم از خاک وطن و میهن می‌زند که جاسوسی‌ها و دشمنی‌ها و تلاش‌هایی که او و همسرش مصطفی آزمایش سال‌ها در خارج از کشور علیه مردم و این انقلاب انجام داده‌اند را نمی‌توان نادیده گرفت.

مصطفی آزمایش ماه‌ها در سازمان مجاهدین به‌عنوان سخنگوی این فرقه فعالیت می‌کرد، درحالی‌که این سازمان بیش از 17000 هزار نفر از کودکان و زنان و مردان کشورمان را به خاک و خون کشید. مهم‌ترین حامی مصطفی آزمایش که معمولاً وی را به اکثر جلسات و کنفرانس‌ها دعوت می‌کند، دیان علایی بهایی نماینده بهاییان حیفای اسرائیل است. تقریباً در دو سال گذشته در اکثر مجامع بین‌المللی و به اصطلاح حقوق بشری این دو عنصر وطن‌فروش باهم همراه و همکار هستند و در تقسیم کار مشترک علیه جمهوری اسلامی جوسازی می‌کنند و بارها خواستار تحریم‌های حداکثری و فلج کننده علیه ملت و دولت ایران شده‌اند.

آیا همه این خیانت‌ها از جاسوسی، تخریب نظام اسلامی در شبکه‌های معاند، تلاش برای تصویب تحریم‌های اقتصادی و سیاسی علیه ملت ایران تا همراهی با سازمان منافقین و فرقه ضاله بهائیت توسط مصطفی آزمایش خدمت به خاک میهن و وطن است؟ درحالی‌که مردم ایران زیر بار شدیدترین تحریم‌هایی هستند که شما و امثال شما به اعتراف خودتان ازجمله واسطه‌ها و درخواست کنندگان آن از دولت‌های غربی و معاند با جمهوری اسلامی هستید.

یک عنصر نفاق در لباس سلسله گنابادی اگر تمام توان خود را در دشمنی با انقلاب اسلامی و مردم غیور ایران اسلامی نگذارد باید تعجب کرد .