فرقه پژوهی برداشت از بهائیت در ایران : محمد کریمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: اینکه رسانه‌های ضد انقلاب بخواهند یک مجرم اقتصادی را شاعر فرقه‌ای جا بزنند تاثیری در عزم دستگاه قضایی در برخورد با مفسدان اقتصادی نخواهد داشت.

محمد کریمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران گفت: اینکه رسانه‌های ضد انقلاب بخواهند یک مجرم اقتصادی را شاعر فرقه‌ای جا بزنند تاثیری در عزم دستگاه قضایی در برخورد با مفسدان اقتصادی نخواهد داشت.

ناتولی درخشان چند روز قبل دستگیر و همزمان موج رسانه های معاند در خصوص فرقه او به راه افتاد و این شخص بهایی را شاعر و دستگیری او را به فعالیت‌های اجتماعی و سیاسی مرتبط دانستند اما بررسی پرونده ناتولی درخشان نشان می‌دهد دستگیری این فرد و سه متهم دیگر به جرم فعالیت آنها در شبکه‌های هرمی است.

به گفته دادستان عمومی و انقلاب مرکز مازندران این پرونده بیش از 100 مالباخته دارد و ارزش ابتدایی پرونده 100 میلیارد ریال است.

بررسی کارشناسان نشان می‌دهد این فرد بهایی به همراه سه متهم دیگر در شرکت هرمی یونیک فاینانس که هیچ سابقه ثبتی و مجوز‌ فعالیت در ایران و حتی سوییس نداشت دستگیر شده اند.

این افراد با معرفی خدمات مالی نظیر سرمایه گذاری در بازار‌های مالی جهان، خرید سهام شرکت‌های بزرگ دنیا، معامله در بورس‌های آمریکا و اروپا و کسب سود با بازدهی بالا و ثابت از شهروندان ایرانی کلاهبرداری می‌کردند.

به گفته کریمی موضوع اتهامی نوتالی درخشان و سه فرد دیگر اخلال در نظام اقتصادی کشور است و این دستگیری ربطی به دیدگاه‌های او ندارد.

این اقدام دستگاه قضائی جهت مقابله با سوداگران اقتصادی در حالی انجام میگیرد که مثل همیشه رسانه ها معاند خصوصا شبکه های وابسته به جریان ضاله بهائیت دستگیری این کلاهبردار را با اعتقاد او به بهائیت ارتباط داده و سعی در سیاه نمائی دارند .