انجمن حجتیه

خطر آنجا محسوس می شود که سلاح از نیام خارج گردد و مخالفین چهره در چهره به جنگ و جدال بپردازند؛ اما در زمانه صلح که جریان نفاق مخفیانه به مبانی فکری جامعه خدشه وارد می کند کمتر کسی خود را در معرض خطر می بیند و چه قدر کم اند آنان که به مقابله با این گونه منافقین قیام می کنند!

در ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ شمسی مردم ایران به پشتوانه مرجعیت شیعی بساط طاغوت را از این مرز و بوم بیرون راندند و حکومتی برآمده از خواست مردم با محوریت اسلام در کشور عزیزمان حاکم گردید.

ملت ایران که زخمی ظلم ها و جنایت های رژیم پهلوی بود، حضور حامیان حکومت ستمشاهی را برنتافت و با آنان به مقابله پرداخت و توانست آن ها را به حاشیه راند.

اما آنچه برخی از مردم انقلابی را دچار خطای محاسباتی نمود، حضور گروه های به ظاهر مذهبی در میان توده ملت بود، اینان در ماه های منتهی به پیروزی انقلاب اسلامی با استفاده از ظرفیت برخی علما و عدم احاطه آنان به چهره حقیقی این گروه های متحجر برای خود کسب آبرو نموده بودند.

در رأس این گروه ها انجمن حجتیه با رهبری شیخ محمود حلبی منبری مشهدی بود، که برای مقابله با بهائیت فعالیت هایی را شروع کرده بود. در این بین اما همکاری های آنان با ساواک و مقابله بنیادین با نهضت امام خمینی (ره) خاطره خوشی از این انجمن در دل مردم قرار نداده بود و بدگمان به فعالیت های این گروه بودند. بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی که سال ها از متحجران و انجمن حجتیه، خون دل خورده بود نیز هشدارهای متعددی به مسئولین داد تا حواسشان را به این مارهای خوش خط و خال جمع کنند!

علی رغم ادعای انجمن حجتیه مبنی بر تعطیلی در سال ۶۲، سال هاست انحرافات فکری شیخ محمود حلبی توسط شاگرد سید حسین سجادی و پس از فوت او نیز سید حسن افتخار زاده  در حال ترویج می باشد به گونه ای که شاگردان بسیاری برای مقابله بنیادین با حکومت دینی برآمده از خواست مردم، تربیت نموده اند.

افتخارزاده سال هاست مبانی حکومت دینی را مورد خدشه قرار می دهد، اما باید تلاش کرد مردم چهره نفاق آلود اینان را به خوبی درک کنند و نکند با پنهان شدن در پس علما و مراجع عظام تقلید باز هم برای خود آبرویی کسب کنند تا معیشت دنیاشان تکمیل گردد.

قطعا چهره نقاب زده انجمن حجتیه پس از انقلاب، بسترهای فراوانی برای نفوذ آنان ایجاد کرده است به نحوی که برخی آنان را از جمله فعالان انقلابی و مجاهدان هشت سال دفاع مقدس هم می دانند! اما باید دانست انجمن حجتیه و شخص آقای سید حسن افتخارزاده تشکیل حکومت در عصر غیبت امام زمان را حکومت طاغوت می دانند چه صراحتا بیان کنند و چه با پنهان کاری و نقاب ریاکاری آن را به زبان نیاورند و با شیوه ها و ابزارهای مختلف در جامعه ترویج دهند.

ایدئولوژی خطرناک انجمن حجتیه در طاغوت دانستن حکومت شیعی، نه تنها برخلاف سیره علمای شیعه و مکتب امامیه است؛ بلکه مورد پذیرش هیچکدام از مراجع عظام تقلید نبوده و نیست؛ اما خطرناکتر از آن نفاق و دورویی رهبران این فرقه است که با وجود چنین اعتقاداتی با ورود به دفاتر علما و مراجع دینی از ساحت آنان سوء استفاده می کنند، همانگونه که در اوایل انقلاب شیخ حلبی انجام داد.

امیرحسین کامل نواب

منبع

موسسه  فرق و ادیان حق پژوهی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.