فرقه پژوهی برداشت از بهائیت در ایران:
مدعیان دروغین از زمان پیدایش همچنان از راه القا نگاهها و برداشتهای غلط از احادیث و روایات و حتی ایات قرآن به فریب مردم می پرداخته اند. تک تک مدعیان دروغین را میتوان بشکلی مرتبط با جریانات استعماری و دولتهای استعمارگر دانست که برای شکستن وحدت امت مسلمان و رسیدن به منافع و ثروتهای کشورهای اسلامی شروع به فرقه سازی نمودند. نمونه این مدعیان دروغین “احمد الحسن بصری” میباشد.
ادعاهای احمدالحسن با کلام اهل بیت (ع) در تناقض است. وی ادعا دارد امام و واجب الاطاعه می باشد و طرفداران او، وی را امام سیزدهم می دانند! و حال آنکه طبق نص روایات، قائلین به امامت سیزدهم مارق و کافر هستند. صراحت در روایات دانستن تمام زبان ها توسط ائمه (ع) می باشد ولی احمد اسماعیل بصری منکر آن می شود.
اشکالات اساسی به فرقه احمدالحسن بصری وارد است که هر کدام پایه های سست این فرقه را نابود می سازد. شما می توانید با مراجعه به برخی اشکالات در سایت ادیان نت در پیاده روی اربعین در مقابل این فرقه بایستید.
یکی از راهزن های عقاید در مسیر پیاده روی اربعین فرقه احمدالحسن بصری (مدعی یمانیت و امامت) است. این فرقه با برپایی موکب های متعدد از مرز تا دو شهر کربلا و نجف سعی دارد مردم را به سوی خود جذب کند. شخص مسافر پس از طی مسافت در مسیری طولانی به موکب های آن ها می رسد. تعدادی از مبلغین مستقر در موکب های این فرقه که از قضا کارکشته و تعلیم دیده نیز هستند سراغ مسافر می روند و ابتدا با پذیرایی و گفتوگو بر سر یک موضوع ساده شروع می کنند تا اینکه شبهات و مشکلات جامعه را مطرح ساخته و سپس راه حل مشکلات را ظهور معرفی می کنند. پس از آن مسئله ظهور احمدالحسن بصری را پیش خواهند کشید و فرد را دچار یک سردرگمی خواهند کرد. در مرحله بعد فرد را برای شناسایی حجت و حق به خواب دیدن دعوت می کنند. و در آخر نیز مسافر کربلا که عِلمش توان جوابگوی این مغالطه ها و مسائل شبه علمی را ندارد، جذب این فرقه خواهد شد.
مواردی که لازم است مشائین و مسافران اربعین در مورد این فرقه بدانند تا دفع شبهه کنند به شرح ذیل می باشد.
1- نسب احمدالحسن طبق اقرار افرادی از فامیل ها و قبیله اش به سیادت ختم نخواهد شد و پدر و اجداد او کاملاً معلوم هستند.(1)
2- حدیث موسوم به وصیت (حدیث الغیبه شیخ طوسی) که احمدالحسن بصری آن را مهمترین دلیل بر ادعاهایش می داند دارای اشکلات فراوانی است. از جمله آن اشکالات؛ ضعف سندی، ضعف در محتوا، ضعف دلالی و مخالف تواتر احادیث 12 حجت پس از پیامبر (صلیاللهعلیهوآله) می باشد.(2)
3- خواب و استخاره دو دلیل دیگر احمد بصری برای اثبات مدعای خود نیز هیچ گونه حجیت شرعی ندارند. چگونه می شود خواب دیدن یا استخاره زدن برای اثبات حکم شرعی درست نباشد ولی برای اثبات حجت خدا از این استفاده می کنند؟(3)
4- توهین های احمدالحسن به معصومین (علیهمالسلام) دلیلی بر رد ادعاهای او می باشد؛ از جمله آنها توهین به امام حسین(4) و امام علی (علیهالسلام).(5)
5- ادعاهای او با کلام اهل بیت (علیهمالسلام) در تناقض است. وی ادعا دارد امام و واجب الاطاعه می باشد و طرفداران او، وی را امام سیزدهم می دانند! و حال آنکه طبق نص روایات، قائلین به امامت سیزدهم مارق و کافر هستند. صراحت در روایات، دانستن تمام زبان ها توسط ائمه (علیهمالسلام) می باشد ولی احمد اسماعیل بصری منکر آن می شود.(6)
6- وی حتی زبان مادری خود را بلد نیست و در تلفظ کلمات، اشتباه می کند و در قرائت قرآن و احادیث، اشکالات قابل توجهی دارد.(7)
7- طبق اعتقاد احمد بصری فرقه اش عاصم از ظلال است، یعنی هرکس وارد این فرقه شود گمراه نخواهد شد، اما ما می بینیم فرقه او پس از شورش 2008 و ناپدید شدنش، تبدیل به 5 شاخه شده اند که هر کدام از این شاخه ها دیگری را کافر و خونش را مباح می داند! این تناقضی بسیار آشکار است.(8)
این مسائل اشکالات اساسی هستند که به این فرقه ضاله وارد است و تا به حال از طرف این فرقه جواب قانع کننده ای به آنها داده نشده است.
عزیزانی که در بزرگترین تجمع مذهبی جهان در اربعین شرکت مینمائید مراقب مواکب با این نماد باشید . این مواکب مربوط به جریان فتنه یمانی میباشد.
پی نوشت:
2- اشکالات به حدیث موسوم به وصیت
3- مناظرهای خواندنی با فرقۀ احمد دجال
4-جسارت احمد همبوشی به امام حسین (علیهالسلام)
5- توهین احمدالحسن به امام علی (علیهالسلام)!!!
7- مدعی امامت (احمد الحسن)، آیات و روایات را اشتباه میخواند!
8- اندر حکایت چهار شاخه شدن فرقه یمانی!